Noul Insignia GSi Sports Tourer – Cea mai sportivă maşină de familie
Agil şi puternic datorită noului motor vârf de gamă: noul station wagon sportiv Opel Insignia GSi Sports Tourer nu cucereşte doar şoferul, ci întreaga familie. Oferă plăcerea condusului fără a afecta spaţiul şi caracterul practic. Este pur şi simplu un autovehicul care nu face compromisuri.
Noul Insignia GSi Sports Tourer oferă tot ceea ce îşi doresc şoferii sportivi: acest station wagon agil poate fi pus în mişcare de motorul conceput special pentru vârful de lance Opel, unitatea diesel BiTurbo de doi litri, cu putere de 154 kW/210 cp şi un cuplu de 480 Nm (consum oficial pentru 2.0 BiTurbo conform Noului Ciclu European de Conducere: urban 8,9 l/100 km, extra-urban 6,1 l/100 km, mixt 7,3 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 192 g/km). Dotările standard includ şasiul FlexRide, tracţiunea integrală inovatoare cu vectorizarea cuplului, pneuri cu aderenţă ridicată şi o transmisie automată nouă cu opt trepte care poate fi acţionată şi prin intermediul padelelor de pe volan.
Grup motopropulsor, şasiu, frâne de top: GSi este un atlet puternic şi complet
Ca şi la Insignia GSi Grand Sport, inginerii au perfectat Insignia GSi Sports Tourer pe legendara secţiune Nordschleife de pe Nürburgring. Aici, în Munţii Eifel, Opel deţine un centru de testări pentru autovehiculele performante pe care le produce. Opel a echipat Insignia GSi Sports Tourer cu un motor de vârf pentru a puncta la capitolul performanţă: noul motor de doi litri BiTurbo diesel cu supraalimentare secvenţială în două etape dezvoltă 154 kW/210 cp la 4.000 rpm şi generează un cuplu maxim de 480 Nm la numai 1.500 rpm. GSi Sports Tourer BiTurbo accelerează de la zero la 100 km/h în doar 7,9 secunde şi atinge viteza maximă de 231 km/h.
Cei care preferă un motor turbo pe benzină dinamic pentru GSi vor găsi exact ceea ce îşi doresc cu unitatea de doi litri şi 191 kW/260 cp, ce generează un cuplu maxim de 400 Nm între 2.500 şi 4.000 rpm (consum oficial în conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere: urban 11,5 l/100 km, extra-urban 7,1 l/100 km, mixt 8,7 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 199 g/km). Acesta accelerează Insignia GSi Sports Tourer de la zero la 100 km/h în 7,5 secunde, viteza maximă fiind de 245 km/h.
La baza plăcerii condusului şi a puterii impresionante oferite se află noul şasiu GSi: arcurile mai scurte coboară acest station wagon sportiv cu 10 milimetri faţă de un Sports Tourer normal, iar amortizoarele sport speciale reduc la minim mişcările caroseriei. Şasiul FlexRide standard adaptează amortizoarele şi direcţia în fracţiuni de secunde. De asemenea, sistemul adaptează optim reglajele pedalei de acceleraţie şi momentele de schimbare a treptelor pentru cutia de viteze automată cu opt rapoarte, sporind performanţele. În funcţie de modelul ales – Standard, Tour sau Sport – direcţia şi răspunsul acceleraţiei sunt mai moi (Tour) sau mult mai precise pentru a spori plăcerea condusului (Sport). Modul Competition este disponibil exclusiv pentru GSi şi poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă le permite şoferilor experimentaţi să obţină un control mai bun al direcţiei şi anulează controlul tracţiunii. Iar dacă şoferul Insignia GSi chiar doreşte un control direct asupra tuturor sistemelor, acesta poate schimba treptele de viteză ale cutiei automate cu opt rapoarte cu ajutorul padelelor de pe volan.
Tracţiunea integrală Twinster cu vectorizarea cuplului, unică în această clasă, face o pereche perfectă cu şasiul sportiv. Un sistem cu dublu ambreiaj înlocuieşte diferenţialul convenţional de pe puntea spate şi asigură transmiterea mai precisă a puterii către fiecare roată. Aceasta înseamnă că Insignia GSi Sports Tourer se deplasează exact pe traiectoria dorită de şofer (şi subvirarea, când roţile faţă împing spre exteriorul virajului, ceea ce poate cauza deraierea autovehiculului de la traiectorie, este eliminată).
Pentru a transfera eficient puterea, inginerii au montat pe Insignia GSi Sports Tourer pneuri cu aderenţă foarte ridicată, Michelin Pilot Sport 4 S, pe jante mari de 20 de inch. Pentru o decelerare impecabilă la viteze mari, frânele Brembo cu patru cilindri (diametru de 345 de milimetri) preiau sarcina. Toate acestea, împreună cu designul uşor, binecunoscut al modelului Insignia Sports Tourer, asigură o experienţă a condusului de neegalat, directă şi sportivă, la care nu ne aşteptăm în mod normal de la un station wagon.
Design dinamic şi foarte mult confort
Acelaşi lucru este valabil şi la interior: modelul GSi station wagon combină spaţiul generos şi nivelul ridicat de confort al Sports Tourer cu aerul distinct al unui autovehicul de curse. Aceasta face ca Insignia GSi Sports Tourer să fie la fel de plăcut pentru pasageri ca şi pentru şofer, care se bucură de confortul scaunului tip bucket special conceput de Opel pentru GSi. Scaunele premium opţionale, certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos) cu spătar înalt şi tetieră integrată, având logoul GSi brodat, oferă un suport lateral excelent în virajele abordate la viteze mari şi un confort extraordinar pe distanţe lungi. Acestea sunt asigurate de combinaţia familiară de la Sports Tourer: ventilaţie, încălzire, funcţie de masaj şi suporturi laterale reglabile. Volanul sport din piele cu partea inferioară plată şi pedalele din aluminiu sporesc senzaţia de sportivitate din interior.
Ampatamentul de 2.829 de milimetri al Insignia GSi Sports Tourer oferă o senzaţie extraordinară de spaţiu. Aceasta poate fi sesizată în special pe al doilea rând de scaune, unde pot călători confortabil trei pasageri, iar cele două scaune exterioare sunt încălzite. Toţi ocupanţii se bucură de divertismentul şi conectivitatea de top oferite de sistemele IntelliLink de ultimă generaţie compatibile cu Apple CarPlay şi Android Auto. De asemenea, la bord este şi revoluţionarul asistent personal de service şi conectivitate Opel OnStar, care oferă acum noi servicii, cum ar fi rezervarea camerelor de hotel[1] şi căutarea unui loc de parcare[2].
Insignia GSi continuă o lungă tradiţie a modelelor sportive Opel denumite GSi. Primele modele care au stârnit emoţii a fost Manta GSi şi Kadett GSi (115 cp din 1,8 litri) în 1984. După numai patru ani, motorul de 2,0 litri DOHC cu 16 supape de pe Kadett 2.0 GSi 16V dezvolta 150 cp. Primul Astra oferea, de asemenea, o alternativă de 1,8 litri şi 125 CP în Astra GSi. Au mai existat variante GSi pentru diferite generaţii de Corsa, începând cu Corsa A de 100 cp (1988) care a devenit un model clasic râvnit.