Noul Hyundai Tucson primeşte cinci stele Euro NCAP, Mazda MX-5 şi Opel Karl obţin patru stele
Noua generaţie a crossoverului coreean Hyundai Tucson a fost supus testelor de siguranţă Euro NCAP şi a primit cinci stele din cinci posibile, în vreme ce noua Mazda MX-5 şi citadina Opel Karl au obţinut patru stele.
În cazul modelului sud-coreean, protecţia pentru pasagerii adulţi este de 86%, cea pentru copii este de 85%, cea pentru pietoni e de 71%, iar sistemele electronice de siguranţă au primit un scor de 71%.
Reprezentanţii organizaţiei europene au apreciat că protecţia oferită ocupanţilor adulţi este bună în cazul unui impact frontal cu offset. În schimb, impactul frontal pe toată lăţimea maşinii a arătat că protecţia în zona pieptului este „adecvată” pentru şofer şi „minimă” pentru pasagerii din spate.
La simularea unui accident lateral cu o altă maşină, noul Tucson a primit punctaj maxim, însă impactul lateral mai dur cu un stâlp a scos la iveală că protecţia pieptului este „minimă”.
Decapotabila Mazda MX-5 a fost notată cu 84% pentru protecţia adulţilor, 80% pentru protecţia copilului de pe scaunul din dreapta, 93% pentru protecţia pietonilor şi 64% pentru sistemele electronice de siguranţă.
Specialiştii au detaliat rezultatele testelor de impact, spunând că habitaclul a rămas stabil în cazul impactului frontal cu offset de 40%. Dar, chiar şi aşa, airbagul şoferului nu a exercitat suficientă presiune împotriva capului manechinului, astfel că faţa acestuia a atins volanul. Protecţia în acest tip de impact a fost descrisă ca fiind „adecvată” pentru şofer şi „bună” pentru pasager.
La impactul frontal pe toată lăţimea, protecţia a fost bună pentru şofer, însă zona pieptului pasagerului este protejată doar „adecvat”. Totodată, accidentul lateral cu o altă maşină a scos la iveală o protecţie bună a celor doi ocupanţi, mai puţin în zona pieptului, care a fost descrisă ca fiind „adecvată”.
În impactul lateral cu un stâlp, cel mai dificil dintre toate, protecţia pieptului a fost notată ca fiind „minimă”, în vreme ce toate celelalte părţi ale corpului sunt protejate bine.
Modelul de oraş Opel Karl a avut cel mai mic scor pentru protecţia pasagerilor adulţi din această rundă de teste, fiind notat cu 74% în această categorie, respectiv cu 72% pentru protecţia copiilor, 68% pentru protecţia pietonilor şi 64% pentru sistemele electronice de siguranţă.
În cazul unui impact frontal cu offset 40%, capul şoferului a atins volanul prin airbagul declanşat, iar după aceea s-a mutat într-o parte, motive pentru care protecţia în această zonă a corpului a fost notată ca fiind „adecvată”. Totodată, protecţia pentru partea de jos a picioarelor este „minimă”.
La accidentul frontal pe toată lăţimea maşinii, şoldurile şoferului au alunecat pe sub centura de siguranţă, ceea ce prezintă un risc crescut pentru genunchi, femur şi pelvis. Din acest motiv, protecţia pentru această zonă a corpului a fost descrisă ca fiind „slabă”.
La impactul lateral cu o maşină, Opel Karl a primit punctajul maxim, protecţia fiind bună pentru toate regiunile corpului. În cazul impactului lateral mai dur cu un stâlp, apăsarea la nivelul coastelor a fost foarte mare, astfel că protecţia a fost descrisă ca fiind „slabă” pentru această regiune a corpului.