Noul Genesis G80, limuzina cu care sud-coreenii îi sperie pe cei de la Mercedes, BMW și Audi

Publicat: 30 03. 2020, 08:11
Actualizat: 30 03. 2020, 08:12

Are logo asemănător cu cel al brand-ului Bentley, iar din profil seamănă cu un Audi A7. Este noul Genesis G80, limuzina cu siluetă de coupe cu care sud-coreenii îi sperie pe granzii germani Mercedes, BMW și Audi.

GALERIE FOTO

La scurt timp după ce a prezentat primul său SUV, GV80, Genesis revine în forță cu o versiune actualizată a limuzinei G80.

În partea frontală, grila radiatorului are dimensiuni intimidante. Pe aripile din față, și-au făcut loc semnalizatoare formate din două benzi lumioase, care imită semnătura farurilor. Tot din profil, atrage atenția și linia descendentă abruptă a lunetei, care îl face pe noul G80 să semene cu un Audi A7 Sportback, dar și jantele de 20 de inci.

În partea din spate, două evacuări cromate se asortează cu banda orizontală cromată de pe capacul portbagajului, care se deschide apăsând pe logo-ul Genesis.

Limuzina cu siluetă de coupe măsoară 4.995 milimetri lungime, 1.925 milimetri în lățime și 1.465 milimetri în înălțime, fiind mai lung, mai lat și mai scund decât predecesorul său. Ampatamentul a rămas însă, neschimbat, la 3.010 milimetri.

Sud-coreenii au folosit în cabină materiale prețioase, tipice segmentului de lux, cum ar fi pielea și lemnul. Scaunele ergonomice prezintă șapte celule pneumatice care se reglează în funcție de modul de rulare ales. Cel al șoferului este echipat și cu un mod de “stretching” pentru a reduce oboseala la drum lung, dar și cu o funcție de corectare a poziției la volan.

Un instrumentar de bord de 12,3 inci vine cu tehnologie 3D, iar funcțiile mașinii pot fi controlate prin intermediul unui ecran tactil de 14,5 inci. Sistemul permite conexiuni Android Auto și Apple CarPlay.

Montanții față sunt acum mai subțiri pentru o vizibilitate mai bună.

Cea de-a treia generație Genesis G80 a primit o platformă nouă, cu tracțiune spate, care permite și tracțiune integrală. Este o platformă care – spun sud-coreenii – reduce masa vehiculului cu 110 kilograme față de generația anterioară.

Asiaticii îi trec în cont mai multă liniște la bord datorită unei izolații superioare, dar și o suspensie care, cu ajutorul unei camera frontale, detectează imperfecțiunile drumului și reacționează în consecință, adaptând amortizoarele pentru a contracara efectul denivelării.

Sub capota noului G80 se regăsesc o unitate de 2,5 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 304 cai putere și un cuplu de 421 Nm, un V6 turbo de 3,5 litri cu 380 cai putere și 530 Nm sau un diesel de 2,2 litri cu patru cilindri, cu 210 cai putere și 441 Nm.

Noul Genesis G80 poate fi comandat deja pe piața locală, în cea de-a doua parte a acestui an va ajunge în Statele Unite și în Canada, iar sud-coreenii speră să-și trimită modelul și pe piața europeană.