Noul Ferrari 488 GTB – informaţii şi imagini oficiale cu urmaşul lui 458 Italia

Autor: Andrei Ştirbu 03 feb. 2015 Știri auto

Băieţi şi fete, acesta este noul Ferrari 488 GTB. Dacă ai senzaţia că seamănă foarte bine cu 458 Italia, să ştii că nu greşeşti cu mult. Cu toate că noul 488 GTB prezintă mai multe detalii ale caroseriei (adică fante de admisie, adică ornamente cu puternic caracter practic), platforma pe care este aşezat este cea a lui 458. Doar că este un pic mai lung, mai lat şi mai jos. Şi mai uşor cu 10 kilograme decât predecesorul său. Desigur, asta nu înseamnă că este doar un 458 actualizat, pentru că…

… noul 488 GTB are 670 de cai-putere, cu 100 de cai-putere mai mult decât iniţialul 458. În cazul cifrelor de cuplu motor, 488 dispune de 760 de Newtoni-metru, cu 220 de Newtoni-metru mai în forţă decât predecesorul său. Toate acestea în condiţiile în care motorul este acum mai mic. Şi turbo.

V8-ul aspirat de pe 458 Italia, de 4,5 litri, a fost înlocuit cu unul de 3,9 litri twin-turbo. Cu ajutorul unei transmisii cu dublu-ambreiaj (cu şapte trepte, care dispune de variable torque management), 458 GTB atinge suta de kilometri pe oră, cu start de pe loc, în doar 3,0 secunde, în timp ce pragul de 200 km/h este atins după 8,3 secunde de sprint. Viteza indică undeva către limita de 330 km/h. 

Însă, desigur, nu viteza maximă este punctul forte al acestui monstruleţ de 1.370 de kilograme, ci modul în care îmbrăţişează virajele la viteză mare. Oficialii Ferrari declară că 458 GTB parcurge un tur al ciurcuitului de teste de la Fiorano în 1:23.00, cu o secundă mai repede decât cea mai rapidă versiune de stradă a lui 458, Speciale. Totodată, este cu două secunde mai rapid decât Enzo.

Cât despre experienţa din spatele volanului, merită menţionat că V8-ul de 3,9 litri urcă până în 8.000 rpm, acompaniat de o coloană sonoră „puternică, clară şi distinctă”. De o mostră sonoră avem parte în clipul teaser

De asemenea, 488 GTB vine şi cu o nouă generaţie Side Slip Angle Control, sistemul elaborat de control al tracţiunii, care permite şoferului să se bucure de puterea pe viraje fără să-şi înfingă nasul în peisajul din interiorul şi/sau exteriorul virajului. Asta nu înseamnă decât că „488 GTB livrează performanţă de circuit, de care se pot bucura şi şoferii nu foarte experimentaţi”. 

Noul Ferrari 488 GTB va debuta în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2015 din luna martie.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide