Noul Dacia Duster 3 va fi echipat cu un motor turbo cu cutie automată și dublu ambreiaj
Noi reglementări referitoare la normele Euro 7 ar putea intra în vigoare în următorii doi ani, drept pentru care constructorii auto acordă o atenție specială motoarelor realizate pentru viitoarele modele ce urmează să fie lansate. O oarecare prudență în acest sens poate fi remarcată și în cazul Dacia și Renault, programul de dezvoltare de noi motoare ținând cont de aceste posibile reglementări.
Potrivit Profit.ro, noul Duster ar putea beneficia în perioada următoare de o nouă motorizare care are la bază unitatea de 1.2 litri care este utilizată la momentul actual de cei de la Renault pe mai multe modele din portofoliu. Despre această nouă motorizare s-a vorbit tot mai mult în ultima perioadă, fiind adusă în discuție chiar și de către Lionel Jaillet. Cel mai probabil, această unitate se va transforma în principala opțiune pentru cei ce își doresc o transmisie automată.
Sunt șanse mari ca motorul să fie unul mild-hybrid, căreia să i se alăture o cutie cu dublu ambreiaj, cu șase rapoarte. Avantajul acestei unități ar fi legat de prețul ei, care se va dovedi a fi mult mai accesibil în comparație cu propulsia full-hybrid de care dispune vârful de gamă Renault, Austral.
Când va fi disponibilă noua motorizare clienților Dacia
Cel mai probabil, noua motorizare va fi disponibilă clienților Dacia abia la un an după lansarea comercială a lui Duster 3, atunci când își va face debutul și viitorul Dacia Bigster. Alături de noua cutie EDC, motorul va livra 140 de cai putere. Prin urmare, acesta ar putea deveni cel mai puternic propulsor din oferta SUV-ului.
Informații în acest sens apar cu această ocazie și din curtea francezilor de la Renault, primul model ce va primi noua cutie cu dublu amreiaj urmând să fie Captur. Producătorul francez pregătește deja un facelift pentru Captur, versiunea împrospătată urmând să fie lansată în cursul anului viitor.