Noul Chevrolet Camaro 2016: primele imagini şi informaţii

This browser does not support the video element.

Noul Chevrolet Camaro aduce cu sine un design nou, mai modern dar şi mai puţin muscular decât al precedentei generaţii. Din păcate, Chevrolet renunţă la formele masive ale mult-iubitului Bumblebee şi trece la o cură de slăbire, rezultatul fiind mai fluid, mai suplu şi mai tăios, dar nu neapărat pe gustul nostru.

Cel mai mic motor e turbo, are 2 litri şi patru cilindri şi dezvoltă 275 CP, dar şi un cuplu foarte mare, de 400 Nm. Motorizarea următoare este un V6 aspirat natural de 3.6 litri care dezvoltă 335 CP şi un cuplu maxim de 385 Nm. În fine, versiunea de top, Camaro SS, este motorizată de un V8 LT1 de 6.2 litri, care dezvoltă 455 CP şi 617 Nm. Toate sunt cuplate cu o transmisie în şase trepte manuală sau opt trepte automată.

O siluetă demnă de filmele SF, dar parcă ne e dor de formele mai musculoase ale vechii generaţii

Motorul turbo de 2 litri permite maşinii un sprint de la 0-100 km/h în zona celor 6 secunde, iar consumul mediu anunţat este de 9.4 litri/100 km. Toate motoarele sunt însotite de un sistem de antifonare activă, care foloseşte unde sonore pentru a anula zgomotele de fond. Maşinile dotate cu sistemul audio Bose preiau însă şi sunetul motorului şi-l amplifică pentru a oferi senzatii auditive speciale. Motoarele V6 si V8 au şi rezonatoare mecanice, care amplifică şi mai tare sunetul motorului, pentru a scufunda habitaclul într-o simfonie tipică unei maşini sport americane.

Interiorul este adus la zi din punctul de vedere al dotărilor

Dacă vreţi un exemplar, trebuie să ştiţi că acum maşina este mai uşoară cu 60 de kilograme la dotări şi motorizări similare cu cele ale generaţiei precedente, că are motoare de cilindree mai mică şi că urmăreşte să-i permită mărcii Chevrolet să rămână în zona maşinilor de tradiţie sport americană fără să violeze prea tare normele de poluare.

Suspensii cu reglaj magnetic, sistem de evacuare cu două moduri (liniştit şi zgomotos) pe versiunea SS, stopuri cu leduri, faruri cu HID (High Intensity Discharge) care luminează ca ziua, dar şi tehnologii de asistenţă a şoferului, iată câteva dintre celelalte noutăţi aduse de noul Camaro.

Indicatoarele de bord principale sunt în continuare analoge, dar între ele este inserat un ecran de 8 inci pe care sunt afişate informaţiile importante ale maşinii, iar pe consola centrală avem un alt ecran color de 8 inci, care controlează în detaliu dotările multimedia şi navigaţia. O inovaţie interesantă: comenzile climatizării sunt integrate în cercurile care delimitează gurile de aerisire, fapt care economiseşte spaţiul şi permite o utilizare intuitivă. 

S-a renunţat şi la frâna de mână mecanică – aceasta a fost înlocuită de una electronică, fapt care oferă un spaţiu suplimentar pentru suporturile de parcare. Adio drifturile cu frâna de mână, meseriaşii le fac doar din pedale!

Calitatea materialelor pare a fi bună, dar până nu vom pune mâna, nu credem…

În fine, şoferul poate opta între mai multe moduri de condus, în funcţie de motorizare şi echipare (Snow/Ice, Normal, Track), care sunt reflectate şi de modificarea sunetului interior şi a iluminatului.

Din păcate, noul Camaro va ajunge cu greu prin România, doar în urma unor comenzi speciale, aşa că dacă vreţi să vi-l comandaţi ar fi bine să apelaţi cu încredere la dealerii vest-europeni, Chevrolet retrăgându-se oficial din Europa.

Mai multe imagini în galeria foto!