Noul Bugatti Tourbillon debutează oficial cu un V16 hibrid și 1.800 CP – GALERIE FOTO
Așteptarea a luat sfârșit. Noul Bugatti a fost dezvăluit oficial și îmbină un motor V16 cu trei motoare electrice pentru un total de 1.800 CP.
Bugatti intră într-o nouă eră odată cu lansarea lui Tourbillon, un hibrid axat pe performanța pură, care îmbină tot ce e mai bun din ambele lumi pentru a obține cifre de putere monstruoase.
Tourbillon este un statement pe care Bugatti îl face într-o perioadă în care tot mai mulți producători au ales să electrifice tot mai mult gamele lor de modele și vrea să arate ce poate obține combinând cele două lumi. Noul Tourbillon este mai ușor, mai puternic și mult mai rapid decât predecesorul său, care nu era deloc o mașină lentă.
Bugatti a ales o evoluție, ci nu o revoluție a designului exterior
Tourbillon va fi ușor de recunoscut ca fiind un Bugatti, dat fiind că designul acestuia este o evoluție naturală a ceea ce am văzut pe Chiron. Proporțiile au fost alungite, astfel că mașina nu mai pare îndesată, iar elemente precum ușile care se deschid în sus conferă mașinii o notă dramatică.
Partea frontală este mai alungită, amintindu-ne de Mistral, în timp ce în partea din spate putem observa banda LED ce se mulează pe contorul mașinii. Totuși, piesa de rezistență este difuzorul uriaș, care generează efectul de sol menit să mențină mașina lipită de asfalt la viteze mari, așa cum putem vedea pe noile monoposturi de Formula 1.
Acest difuzor masiv este acompaniat de un spoiler activ care răsare la viteze relativ mici pentru a spori apăsarea la sol, dar este folosit și ca frână aerodinamică, pentru a opri noul Tourbillon cât mai eficient.
Instrumentarul de bord este o operă de artă
Interiorul noului hypercar Bugatti respectă tradiția și, așa cum ne-a obișnuit producătorul, este un loc foarte special în care să stai. Postul șoferului este clar delimitat de zona pasagerului, interiorul fiind împărțit de elementul central pe care regăsim diferite comenzi ale mașinii, dar și selectorul transmisiei.
Adevărata atracție a interiorul este reprezentată de instrumentarul de bord. În timp ce toată lumea pare să renunțe la ceasurile clasice în favoarea ecranelor, Bugatti a decis să folosească un set de ceasuri analogice care ar stârni invidia chiar și unui maestru ceasornicar.
Acolo unde un ecran va arăta îmbătrânit în următorii câțiva ani, aceste ceasuri regăsite pe Tourbillon reprezintă dorința Bugatti de a crea ceva estetic, care să reziste testul timpului.
Cabina nu este lipsită în totalitate de ecrane, deoarece dacă este selectată treapta de marșarier, un ecran va răsări rapid din bord pentru a afișa imaginile camerei spate. De asemenea, poate fi acționat la apăsarea unui buton, iar șoferul îl poate folosi pentru a-și conecta telefonul la Apple CarPlay. Dar dacă nu e nevoie, acesta se retrage în bord, acolo unde nu îl mai poate vedea nimeni.
Bugatti Tourbillon oferă 1.800 CP dintr-un propulsor hibrid ce are la bază un motor V16 aspirat
Sub caroseria impresionantă și interiorul atent lucrat trebuie să existe un tren de rulare pe măsură. Iar Bugatti Tourbillon nu dezamăgește în acest departament.
La baza noului propulsor hibrid stă un motor V16 natural aspirat proiectat de Cosworth, care se poate tura până la 9.000 RPM. Doar motorul pe benzină produce 1.000 CP, fiind ajutat de trei motoare electrice.
Bugatti este acum deținut de Rimac, iar compania mamă a făcut ce știe mai bine și a electrificat acest propulsor pentru a obține performanțe maxime. Motorul V16 de 8,3 litri este ajutat de trei motoare electrice, dintre care două sunt montate pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală hypercar-ului. De asemenea, bateria de 25 kWh este suficientă pentru ca Tourbillon să se poată deplasa pe distanțe de până la 60 de kilometri în modul pur electric.
Rezultatul acestui mariaj ajunge la 1.800 CP, permițând hypercar-ului să atingă 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 2 secunde. Iar de aici totul ia o turnură extremă. Spre exemplu, producătorul spune că Tourbillon poate atinge 300 km/h în mai puțin de 10 secunde și că repriza 0-400 km/h poate fi realizată în mai puțin de 25 de secunde.
În mod „normal”, viteza maximă este de 380 km/h, dar cu ajutorul Speed Key, aceasta este deblocată, iar Tourbillon poate atinge 445 km/h.
Mai puține exemplare și mai scump decât Chiron
Bugatti anunță că va construi doar 250 de exemplare de Tourbillon și că toate au fost deja vândute. Pentru Chiron a fost alocată o producție de 500 de exemplare, astfel că Tourbillon va fi de două ori mai exclusivist odată ce va intra în producție în 2026. Dar exclusivitatea vine cu un preț. Bugatti spune că un exemplar de Tourbillon va costa 3,8 milioane de euro, asta înainte de orice dorințe speciale care pot ridica semnificativ prețul.