Noul BMW Seria 1 aduce modificări substanţiale faţă de vechea generaţie – GALERIE FOTO
Noul BMW Seria 1 a fost prezentat de constructorul german şi aduce modificări substanţiale faţă de noua generaţie.
A treia generaţie a modelului aduce noua arhitectură cu tracţiune faţă a BMW. Sistemele de şasiu de ultimă oră şi tehnologiile inovatoare, dar şi integrarea tuturor componentelor dinamice de condus şi a sistemelor avansate de control, oferă BMW Seria 1 o creştere a agilităţii pe care conducătorii o vor recunoaşte în mod clar indiferent că se află la volanul noii configuraţii cu tracţiune faţă sau al tracţiunii integrale inteligente BMW xDrive. În acest scop, un proces de dezvoltare de cinci ani a făcut ca BMW să-şi canalizeze spre noul Seria 1 toată experienţa acumulată de BMW Group în ultimii ani soluţii de tracţiune faţă folosite la alte modele. Rezultatul este o claritate dinamică fără precedent la automobilele cu tracţiune faţă, cu care stabileşte noi standarde în segmentul premium al clasei compacte.
A treia generaţie BMW Seria 1 va fi prezentată publicului în premieră la 25-27 iunie 2019, pe noua platformă de prezentare a BMW Group, #NEXTGen, la BMW Welt din München. În acelaşi timp, premiera de salon a noului BMW Seria 1 va fi la IAA de la Frankfurt am Main, în septembrie 2019. Lansarea pe piaţa mondială va începe la 28 septembrie 2019.
Peste 1,3 milioane de exemplare BMW Seria 1 au fost produse în primele două generaţii, automobilul dovedindu-se popular în special în Europa. A treia generaţie a modelului oferă semnificativ mai mult spaţiu decât predecesorul său, cu mici schimbări la amprenta exterioară, mulţumită arhitecturii BMW cu tracţiune faţă. Pasagerii din spate sunt principalii beneficiari, în timp ce portbagajul este şi el mai mare. Disponibil doar ca model cu cinci uşi, noul BMW Seria 1 este mai scurt cu cinci milimetri decât predecesorul său, având o lungime de 4.319 milimetri.
În ceea ce priveşte lăţimea (acum de 1.799 milimetri), aceasta a crescut cu 34 de milimetri, în timp ce înălţimea (1.434 mm) este mai mare cu 13 milimetri. Măsurând 2.670 de milimetri, ampatamentul este mai scurt cu 20 de milimetri decât cel al modelului din a doua generaţie.
Două modele cu tracţiune integrală inteligentă BMW xDrive
Tehnologia ARB şi BMW Performance Control sunt incluse atât la BMW 120d xDrive, cât şi la BMW M135i xDrive, care dispun standard de tracţiunea integrală inteligentă. Specificaţia standard pentru M135i xDrive include şi nou dezvoltatul diferenţial mecanic Torsen cu patinare limitată, care oferă automobilului un comportament şi mai sportiv prin crearea unui efect de blocare între roţile faţă.
Diferenţialul este integrat în transmisia Steptronic Sport cu opt trepte, disponibilă standard, şi include şi un mod Launch Control care oferă întregul cuplu maxim de 450 Nm încă din primele două trepte. Reacţia şi mai pronunţată a direcţiei M Sport de la BMW M135i xDrive produce o creştere semnificativă a agilităţii maşinii şi îi oferă modelului un apetit şi mai mare pentru viraje. Iar frânele M Sport oferă rezistenţă excelentă şi rezerve consistente de forţă de frânare în orice moment. Direcţia M Sport şi frânele M Sport sunt disponibile şi ca opţiune pentru celelalte modele BMW Seria 1.
Trei motoare diesel şi două variante pe benzină de la lansare
Clienţii îşi pot comanda noul BMW Seria 1 cu o varietate de motoare cu trei şi cu patru cilindri din cea mai recentă generaţie a familiei BMW EfficientDynamics. O serie de îmbunătăţiri detaliate le oferă economie mai mare de combustibil, emisii mai mici şi, în unele cazuri, mai multă putere ca înainte. Trei motoare diesel şi două propulsoare pe benzină sunt disponibile, cu puteri ce variază între 85 kW/116 CP la BMW 116d şi 225 kW/306 CP la BMW M135i xDrive.
Noul motor ce propulsează vârful de gamă este cel mai puternic propulsor cu patru cilindri din portofoliul BMW Group. BMW M135i xDrive realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde (4,7 secunde cu pachetul M Performance, disponibil din noiembrie 2019), ajungând la o viteză maximă limitată la 250 km/h. În ciuda acestor valori de performanţă impresionante, consumul mediu mixt este de doar 7,1-6,8 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt de numai 162-155 g/km. Toate motoarele disponibile pentru noul BMW Seria 1 îndeplinesc standardul de emisii Euro 6d-TEMP, în timp ce BMW 116d respectă deja normele Euro 6d.
Motoarele pe benzină sunt echipate cu un filtru de particule de benzină, iar variantele diesel cu filtru de particule diesel, catalizator de absorbţie NOx şi tehnologie SCR (reducere catalitică selectivă).
MW Seria 1 oferă asistenţă la parcare sub forma dotării opţionale Park Distance Control (PDC), cameră pentru marşarier sau Parking Assistant. Acesta din urmă permite parcarea asistată automată în spaţiile care sunt paralele sau perpendiculare pe drum, precum şi ieşirea automată din spaţiile de parcare paralelă. O premieră pentru clasa compactă premium este inovatorul asistent de marşarier, care memorează mişcările de direcţie pentru orice secţiune parcursă înainte de automobil la viteză de până la 36 km/h. Apoi, sistemul este capabil să direcţioneze maşina cu spatele – pentru distanţe de până la 50 de metri, la o viteză maximă de 9 km/h – exact pe aceeaşi trasă pe care a venit cu faţa.