Instructorul BMW Johan Schwartz a executat un drift cu noul BMW M5 pe distanţa de 232,5 mile (374,09 kilometri) pe o suprafaţă de derapaj de la BMW Performance Center din Greer (Carolina de Sud), stabilind un nou titlu GUINNESS WORLD RECORDS pentru cea mai mare distanţă parcursă în drift de un automobil pe parcursul a opt ore. Schwartz a doborât precedentul record cu 143 de mile (230,09 kilometri). Un al doilea titlu GUINNESS WORLD RECORDS pentru cel mai lung drift în paralel (asistat de apă) a fost stabilit în aceeaşi zi.
La 11 mai 2013, Schwartz obţinea titlul GUINNESS WORLD RECORDS pentru cel mai lung drift executat continuu, derapând controlat cu un BMW M5, model 2013, nemodificat pe distanţa de 51,278 mile (82,51 kilometri). Performanţa era stabilită la BMW Performance Center din Greer (Carolina de Sud). De atunci, recordul lui Schwartz a fost doborât de două ori – oficial în 2013, apoi în 2014.
Pentru a obţine aceste performanţe şi pentru a obţine noi titluri GUINNESS WORLD RECORDS, BMW a colaborat cu Detroit Speed, un producător auto din Carolina de Nord, pentru a dezvolta un sistem special de alimentare uscată, capabil să realimenteze BMW M5 în timpul driftului în acelaşi mod în care avioanele de vânătoare sunt alimentate în timpul zborului. Sistemul de alimentare rezultat i-a permis lui Schwartz să execute driftul continuu pe întreaga durată a celor opt ore alocate de GUINNESS WORLD RECORDS.
„Am ştiut că, dacă ne dorim să redobândim recordul mondial pentru cel mai lung drift susţinut şi să stabilim standardul cât mai sus posibil, va trebui să găsim o modalitate de a pilota M5 fără să ne oprim pentru realimentare”, a declarat Schwartz. „În cele din urmă, sistemul de realimentare a funcţionat perfect, iar M5 a performat conform aşteptărilor. Per total, a fost o reuşită majoră.”
Chiar dacă sistemul de alimentare a fost construit cu cele mai avansate tehnologic componente de pe piaţă, amprenta umană a fost necesară pentru a realiza şi a menţine conexiunea de realimentare.
De cinci ori de-a lungul celor opt ore de drifting, un al doilea BMW M5 – un model M5 din generaţia anterioară (F10), similar cu cel folosit de Schwartz pentru stabilirea recordului iniţial – a intrat pe suprafaţa de derapaj, fiind pilotat de instructorul-şef al BMW Performance Center, Matt Mullins. În momentul în care Mullins şi Schwartz derapau în paralel, Matt Butts – reprezentantul Detroit Speed – a redus distanţa dintre maşinile în mişcare şi a realizat cu succes realimentarea. Matt a efectuat manevra fiind ieşit pe geamul spate dreapta al celei de-a doua maşini, fiind asigurat cu bandă de siguranţă.
„Chiar dacă am exersat realimentarea de mai multe ori înainte de tentativa de obţinere a titlului GUINNESS WORLD RECORDS, marja de eroare a fost foarte mică”, a declarat Butts. „Suntem încântaţi că am jucat un rol în evoluţia lui Johan şi BMW de redobândire a acestui record.”
Odată ce a fost obţinut titlul GUINNESS WORLD RECORDS pentru cea mai mare distanţă parcursă în drift de un automobil pe parcursul a opt ore, BMW a încercat – şi a reuşit cu succes – să obţină un al doilea titlu pentru cel mai lung drift în paralel (asistat de apă) (o oră/49,25 mile/79,24 kilometri), deţinut acum în comun de Schwartz şi Mullins.
Pe parcursul Consumer Electronics Show ce va avea loc în această săptămână, Schwartz şi Mullins vor executa, din oră în oră, demonstraţii de drifting cu BMW M5. Automobilul cu care s-a obţinut titlul GUINNESS WORLD RECORDS va fi expus la BMW Experience, în Silver Lot de la Las Vegas Convention Center.