Audi a dezvăluit cea mai puternică variantă a limuzinei sale de top – noul S8, propulsată de un motor pe benzină twin-turbo V8 cu sistem mild-hybrid care produce 563 de cai-putere.
Printre noutăţile oferite se numără roţile spate viratoare şi un sistem inovator de suspensie predictivă.
Spre deosebire de noile Audi S6 şi S7, care folosesc motoare diesel, noul S8 este oferit cu un motor de cilindree mare, pe benzină, care este livrat şi pe modele Porsche şi Bentley. Produce 563 de cai-putere şi 800 Nm de cuplu, deşi compania încă nu a anunţat performanţele modelulu, în afară de viteza maximă de 250 km/oră.
Noul S8 primeşte şi sistemul mild-hybrid Audi de 48 V, alături de un alternator şi o mică baterie litiu-ion pentru o deplasare eficientă pe traseele cu multe porniri şi opriri, pe lângă sistemul de dezactivare a cilindrilor.
O altă noutate este sistemul de suspensie activă predictivă. Acesta poate ridica sau coborâ fiecare roată separat, pentru a reduce ruliul şi a oferi confortul livrat de modelul A8 standard. O altă dotare interesantă este un sistem de anulare a zgomotului la rulare, pentru a creşte confortul la bord în timpul deplasării.
Noul Audi S8 aduce şi roţi spate viratoare în standard, acest sistem trasferând cuplul între roţile din spate în timpul curbelor luate cu viteze ridicare.
Frânele carbon-ceramice pot fi obţinute contra cost, la fel şi jantele de aliaj de până la 21 inchi. Modelul de top S8 este oferit cu detalii unice în gama Audi la exterior.
Sistemul Car-to-X poate afişa durata semafoarelor în oraşele în care este prezentă această tehnologie.