Noul Audi Q8, disponibil în România. Preţurile încep de la 76.500 de euro
Cu un interior de dimensiuni generoase, portbagaj variabil şi tehnologii de ultimă oră, plus tracţiunea integrală permanentă quattro şi o gardă la sol de până la 254 de milimetri permit acestui SUV-coupe să poată ajunge aproape oriunde.
Modelul va putea fi văzut şi testat în reţeaua Audi începând cu luna octombrie 2018, cu preţuri începând de la 76.500 de euro.
Audi Q8 introduce acum un nou „chip” în familia Q, datorită grilei impunătoare a radiatorului, specifică mărcii. Spoilerul tras spre faţă şi prizele de aer mari subliniază şi mai mult această alură agresivă. Pentru faruri, clienţii Q8 pot alege dintre două versiuni, ambele cu LED-uri. De departe, blocurile optice compuse din două elemente par foarte aplatizate. Partea lor superioară include, printre altele, luminile de zi şi luminile de întâlnire.
Suspensiile contribuie decisiv la manevrabilitatea sportivă, încă de la versiunea de bază. Suspensiile faţă şi spate cu cinci braţe sunt fabricate în cea mai mare parte din aluminiu. Raportul de transmisie al direcţiei progresive standard devine tot mai direct pe măsură ce creşte unghiul de virare. Q8 iese din fabrică pe jante de 19 inchi, deci cu 20 de milimetri mai mari decât cele ale modelului Q7. Roţile de 285/40 R22 sunt disponibile ca opţiune de vârf. Pe puntea faţă sunt instalate frâne cu şase pistoane şi cu etriere fixe din aluminiu.
Clienţii acestui SUV coupé pot alege trei configuraţii pentru şasiu. Suspensiile cu sistemul de control al amortizării sunt incluse în echiparea standard. Audi oferă suspensia pneumatică adaptivă cu sistemul de control al amortizării ca dotare opţională, în configuraţie confort sau sport. Audi drive select permite selectarea unuia dintre cele patru moduri diferite, care variază garda la sol cu până la 90 de milimetri. Astfel, suspensia pneumatică adaptivă îmbină confortul ridicat la drum lung cu manevrabilitatea agilă.
Sistemul de propulsie a modelului Audi Q8 este puternic şi totodată eficient, datorită noii tehnologii micro-hibride (MHEV). Sistemul integrează o baterie litriu-ion şi un alternator cu curea (BAS) în sistemul electric primar de 48 de volţi. Bateria reîncărcabilă este montată sub podeaua portbagajului şi are capacitatea de 10 Ah.
SUV-ul poate rula liber cu viteze între 55 şi 160 km/h cu motorul oprit, iar apoi, când e cazul, sistemul BAS reporneşte motorul rapid şi confortabil. În perioadele de frânare, sistemul BAS poate recupera până la 12 kW de energie. Sistemul start-stop începe să funcţioneze deja de la 22 km/h. Pachetul tehnic reduce consumul de combustibil cu până la 0,7 litru la 100 de kilometri, la utilizarea în condiţii normale.
Pe pieţele europene, Audi Q8 vine echipat cu motorul 3,0 TDI, Q8 50 TDI (consum combustibil mixt în l/100 km: 6,8 – 6,6; emisii mixte de CO₂ în g/km: 179 – 172). Puterea generată este de 210 kW (286 CP), iar cuplul de 600 Nm. SUV-ul sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 245 km/h.
Audi a renunţat aproape complet la butoane şi dispozitive mecanice, operarea fiind concentrată pe două ecrane tactile de înaltă rezoluţie. Astfel marca transferă calitatea sa lipsită de compromisuri inclusiv în lumea digitală.
Ecranul superior, cu diagonala de 10,1 inchi, este utilizat pentru a controla sistemul de infotainment şi de navigaţie. Ecranul inferior de 8,6 inchi îi permite şoferului să controleze sistemul de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, precum şi alte funcţii de confort.