Noua tehnologie Volkswagen de dezactivare a cilindrilor motorului
Nu este pentru prima oară când auzim de soluţii de dezactivare a cilindrilor pentru motoarele mari cu ardere internă – însă acum Volkswagen este primul care va oferi o tehnologie de tipul „cylinder shut-off” pentru motoarele cu doar 4 cilindri. Vorbim de o tehnologie care vrea să răspundă soluţiei Fiat, cu motorul cu doar doi cilindri Twin-Air.
Noua tehnologie va echipa motoarele pe benzină 1.4 TSI, urmând a sista funcţionarea cilindrilor 2 şi 3 în cazul turaţiilor mici şi mijlocii, când nu este nevoie de toată puterea motorului. Acest lucru se întâmplă în plaja de turaţii 1.400-4.000 rpm, cuplul motor atingând valori între 25 şi 75 Nm.
La apăsarea mai accentuată a pedalei de acceleraţie (deci dacă e nevoie de putere, pentru accelerări sau reprize mai rapide), sistemul repune foarte rapid în funcţiune cei doi cilindri, pentru ca motorul să funcţioneze la capacităţile maxime de putere şi cuplu.
Inginerii Volkswagen promit prin acest nou sistem de dezactivare a cilindrilor reduceri ale consumului de carburant de până la 0,4 litri/100 km – ba chiar de 0,6 litri/100 km, când motorul este combinat cu sistemul Auto Stop/Start. Cele mai mari beneficii se înregistrează în cazul rulării cu viteze de croazieră moderate: de exemplu, la o viteză constantă de 50 km/h, în treptele a 3-a sau a 4-a, consumul de carburant scade chiar şi cu un litru/100 km.
Prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2011, noua tehnologie de dezactivare a cilindrilor pentru motorul 1.4 TSI va fi introdusă începând din 2012, iar motoarele vor fi compatibile Euro 6.
http://cache.tare.ro/4e649d5d6530f/videoplayer.swf?key=15cbf8a0eba8fc8ebd4b17f687179d57
Noul sistem de dezactivare a cilindrilor Volkswagen de pe tare.ro