Noua taxă auto acceptată de CE
Taxa de poluare auto ar urma să scadă comparativ cu valorile avansate în luna ianuarie în cazul maşinilor noi, pentru care emisiile de CO2 vor reprezenta un criteriu de calcul, şi va înregistra o creştere pentru maşinile vechi, poluante, noile valori fiind încă în discuţie.
Comisia Europeană a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto avansate de Guvern, cu condiţia ca emsiile de CO2 să fie luate în calcul şi pentru automobilele Euro 3, criteriul principal de calcul fiind emisiile poluante, au declarat, agenţiei MEDIAFAX surse ministeriale.
Proprietarii maşinilor Euro 3 pentru care emisia de CO2 nu este inclusă în cartea tehnică vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român (RAR), ceea ce va implica însă cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea în funcţie de celelalte emisii de poluanţi.
Potrivit, taxa se calcula printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrică a propulsorului şi vechimea maşinii. Suma rezultată pentru fiecare subcategorie este ajustată cu o cotă de reducere, care creşte de la 0 la 95%, în raport direct proporţional cu vechimea maşinii. Valoarea taxei ar fi crescut de două-trei ori la maşinile noi Euro 4 şi scădea de până la zece ori la maşinile vechi Euro1.
Noua variantă privind taxa auto va fi prezenată, pentru o primă lectură, în şedinţa de săptămâna viitoare a Guvernului, care va avea loc luni, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian citat de MEDIAFAX.