Skoda Octavia facelift a fost prezentată oficial. Surata lui Volkswagen Golf primește la rândul său tehnologii de ultimă generație și un design ușor revizuit, plus alte câteva noutăți în gamă.
Povestea Skodei Octavia se întinde pe patru generații, iar acum a venit timpul să facem cunoștință cu actualizarea celei de-a patra generații a compactei. Cu o gamă de motoare actualizată, un design proaspăt și noi tehnologii la bord, Skoda vrea să se asigure că Octavia continuă să fie un model dezirabil pentru clienții europeni.
La exterior, Skoda Octavia facelift a primit noi blocuri optice, spoilere și modele de jante. Comparativ cu restul modelelor din gamă, remarcăm o linie de design mai ascuțită, comparativ cu noile modele, care sunt ușor mai rotunjite. Skoda anunță că noua Octavia va putea fi cumpărată cu farurile LED Matrix de nouă generație, ce integrează elemente cristaline și folosesc 36 de elemente pentru o mai bună iluminare a carosabilului, dar și pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic.
La interior, Octavia facelift vine cu un sistem de infotainment cu ecran de 10 inch, sau de 13 inch opțional, însă toate versiunile vor beneficia de ChatGPT integrat.
De asemenea, producătorul spune că folosește și materiale reciclate pentru unele dintre interioarele disponibile pe noua Octavia. Climatizarea automată pe 2 zone este inclusă în standard pentru toate modelele, iar de la nivelul de echipare Selection în sus, interiorul include un încărcător wireless de 15W, care are și o funcție de răcire. Porturile USB-C oferă acum o putere de 45W, de trei ori mai multă putere de încărcare decât înainte. Pentru prima dată pe Octavia, sistemul de acces fără cheie deblochează sau încuie automat vehiculul dacă șoferul se apropie sau se depărtează la 1,5 metri de mașină.
Pentru această actualizare, Skoda pune la dispoziție patru motorizări pe benzină, două pe motorină și alternative mild-hybrid. Motorizarea de bază este reprezentată de propulsorul 1,5 benzină cu 116 CP, 220 Nm și cutie manuală cu 6 trepte. Pentru acesta există opțiunea și unei transmisii automate DSG cu 7 trepte. Configurația cu transmisie automată folosește și tehnologia mild-hybrid pe 48V.
Urmează motorul de 1,5 litri cu 150 CP, 250 Nm și cutie manuală cu 6 trepte. La fel ca în cazul versiunii de 116 CP, există și varianta mild-hybrid, echipată cu transmisia automată cu 7 rapoarte.
Urmează motorizările pe benzină de 2,0 litri, cu 204 CP sau 265 CP în cazul versiunii RS. Varianta de 204 CP și 320 Nm vine doar cu tracțiune integrală și transmisie automată și va fi disponibilă începând cu anul viitor. Motorul de 265 CP și 370 Nm este rezervat pentru Octavia RS și folosește o cutie automată cu 7 trepte, care transmite puterea exclusiv punții față.
Cei ce încă mai caută dieselul vor avea la dispoziție motorul de 2,0 litri TDI, în două versiuni de putere. Cea mai slabă, de 116 CP și 300 Nm, folosește o transmisie manuală cu 6 rapoarte, în timp ce varianta de 150 CP și 360 Nm este cuplată cu o transmisie automată cu 7 trepte. Ambele vor fi disponibile doar cu tracțiune integrală.
Dacă îți dorești ca noua ta Skoda Octavia să arate mai agresiv, dar nu vrei varianta de top de 265 CP, atunci pachetul Sportline s-ar putea să fie răspunsul. Acesta poate fi cumpărat pe aproape orice motorizare și aduce cu sine un kit mai agresiv pentru Octavia, ce include elemente negre și jante din aliaj de până la 19 inch.
Dacă tot am deschis subiectul, noua Skoda Octavia RS facelift vine echipată cu o suspensie sport, care coboară garda la sol cu 15 milimetri, un diferențial cu alunecare limitată, terminații negre pentru sistemul de evacuare, elemente exterioare vopsite în negru, jante de 18 inch – opțional de 19 – și un kit de caroserie mai agresiv.