Noua Skoda Fabia este cea mai aerodinamică mașină din clasa sa
A patra generație a modelului Skoda Fabia dispune de caracteristici aerodinamice mai sofisticate ca niciodată și neegalate de niciun alt concurent din clasă: doar 0,28, ceea ce reprezintă o evoluție considerabilă față de predecesorul al cărui coeficient aerodinamic este 0,32.
Aceasta aerodinamică se datorează numeroaselor optimizări de detaliu, precum diafragmele inteligente cu lamele active, ce contribuie la reducerea consumului de carburant și a emisiilor.
Cu Fabia Skoda a făcut peste 3.000 de simulări
Pentru optimizarea caracteristicilor aerodinamice inginerii au folosit super-computere pentru a testa cât mai multe variații posibil în cadrul unor așa-numite simulări CFD (Computational Fluid Dynamics). Pe parcursul a circa trei ani și jumătate au fost astfel efectuate peste 3.000 de astfel de simulări, ce au impus zeci de mii de ore de procesare cu ajutorul computerelor speciale.
Importanța aerodinamicii a crescut considerabil în industria auto în ultimii ani, iar acest trend va continua pe măsură ce normele privind emisiile vor deveni tot mai stricte. Compania a crescut numărul de angajați și competențele în acest domeniu. Astfel, pe când în urmă cu 20 de ani, Skoda avea doar 3 specialiști în aerodinamică pentru toate modelele sale, acum doar pentru Fabia sunt angajați 3 astfel de specialiști.
VIDEO
Diafragmele de răcire reduc consumul de combustibil cu până la 0,2 litri la 100 de kilometri la 120 km/h
Un factor important în acest sens este diafragma de răcire inovatoare din priza de aer situată în partea inferioară din fața automobilului. Când este nevoie doar de răcirea mai puțin intensă, lamelele active se vor închide, optimizând caracteristicile aerodinamice. Drept urmare, economiile de combustibil se ridică la 0,2 l la 100 km, la o viteză de deplasare de 120 km/h.
Când este necesară o răcire mai intensă, sau la opririle scurte, sistemul va deschide lamelele pentru a permite fluxul de aer maxim. Adițional sunt integrate și numeroase alte elemente ce contribuie la reducerea rezistenței la înaintare.