Ultimul facelift al siglei VW a fost în 2012, când nemţii i-au dat volum printr-un efect 3D. Din 1948, sigla a tot avut facelift-uri, dar nu transformări importante, vizibile cu ochiul liber. Au fost tot felul de restilizări. Primul logo atestat a fost în 1939 şi arăta foarte mecanic pentru că în loc de cercul clasic în care e circumscris simbolul VW era o roată dinţată în care “W”-ul părea numai un “V”.
Acum, Jochen Sengpiehl, şef de marketing VW, spune că marca germană nu mai are forma pe care o avea cândva, devenind „prea nemţească”. Deci schimbarea nu este numai din cauza episodului dieselgate.
Comunicarea noii identităţi vizuale de brand vine o dată cu investiţia de 25 de miliarde de euro în subbrand-ul I.D. de maşini electrice Volkswagen. Din promisiunile aceluiaşi şef de marketing, vom avea o siglă VW colorată, în acord cu aspectul distractiv al maşinilor electrice pe care vrea să le vândă Volkswagen într-un an, doi.