Producătorul ceh a dezvăluit noua generație a modelului de clasă medie Superb. Cea de-a patra generație este mai mare, mai tehnologizată și păstrează o gamă amplă de motorizări.
După o lungă campanie de promovare încărcată cu poze ale mașinilor camuflate și teasere, Skoda a dezvăluit cea de-a patra generație a modelului său de clasă medie. Noua Skoda Superb va fi ușor de recunoscut, grație unui design ce se axează pe evoluție, ci nu neapărat pe revoluție.
Mașina păstrează liniile drepte caracteristice ca parte a filosofiei de design Modern Solid și aduce o reinterpretare actualizată a modelului pe care mulți l-au ales pentru practicalitate. La fel ca până acum, clienții vor avea de ales dintre două formate de caroserie: hatchback sau break.
Partea frontală este dominată de grila octogonală, flancată acum de faruri cu tehnologie LED Matrix. Profilul nu s-a schimbat foarte mult, comparativ cu generația pe care acest model îl înlocuiește. Noua Skoda Superb are jante ce pleacă de la 16 inch, dar clienții pot alege jante cu un diametru maxim de 19 inch.
Noua Skoda Superb a crescut în dimensiuni. Astfel, noul model măsoară 4.912 mm lungime (+43 mm), 1.849 de mm lățime (-15 mm), 1.481 de mm înălțime (+12 mm) și are un ampatament de 2.841 de mm. În cazul versiunii break diferă doar lungimea: 4.902 mm, fiind mai lungă cu 40 mm. Portbagajul hatchback-ului măsoară 645 de litri, în timp ce break-ul are o capacitate de încărcare minimă de 690 de litri. Aceasta poate fi majorată prin rabatarea banchetelor.
Pentru această nouă generație, Skoda a regândit interiorul și oferă un mix între digital și comenzi fizice multifuncționale. Sistemul de infotainment are un ecran de 12,9 inch ce poate fi configurat în mod opțional, fiind cel mai mare dintr-un model Skoda de până acum. De asemenea, selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție, iar acest lucru a permis restilizarea consolei centrale.
Skoda nu s-a grăbit să digitalizeze complet interiorul, astfel că a inclus 3 comutatoare rotative multifuncționale cu afișaj individual, așa-numitele Smart Dials. Este vorba despre 3 rotițe multifuncționale care controlează o serie de funcții de la bordul mașinii. Odată apăsate, pot avea mai multe funcții. Sunt, de fapt, scurtături către diverse funcții ale mașinii și sunt personalizabile. Ele pot fi programate să controleze volumul, viteza ventilatorului, direcția aerului, sistemul de climatizare inteligent, modurile de condus și funcția de zoom a navigației.
Noua generație a modelului ceh poate fi comandată atât cu motorizări pe benzină, cât și diesel. Indiferent de alegerea făcută, transmisia este una automată cu 7 rapoarte. Cel mai mic motor din gamă este unitatea de 1.5 litri TSI, cu 150 CP. Acesta lucrează alături de un sistem mild-hybrid pe 48V care ar trebui să coboare consumul de carburant. Cei ce doresc un motor pe benzină mai mare pot opta pentru unitatea TSI de 2.0 litri, cu 204 CP sau 265 CP. De cealaltă parte, pentru cei ce încă mai caută motoare diesel, Skoda oferă motorul de 2.0 litri, disponibil în versiuni de 150 și 193 CP. Tracțiunea integrală este standard pentru motorul 2.0 litri TSI cu 265 CP și pentru motorul de 2.0 litri TDI cu 193 CP.
Dacă doriți o Skoda Superb sub forma unui hibrid plug-in, atunci va trebui să vă orientați către break. Acesta folosește un sistem format dintr-un motor termic de 1.5 litri, pe benzină, asistat de un motor electric, pentru o putere combinată de 204 CP. Energia electrică este stocată într-o baterie de 25.7 kW, ceea ce ar trebui să permită mașinii să parcurgă peste 100 de kilometri în regim pur electric cu o singură încărcare. Întregul sistem hibrid este cuplat cu o transmisie automată cu 6 trepte, spre deosebire de motoarele termice, care folosesc un DSG cu 7 trepte.