Noua generaţie Opel Meriva lansată în România

Autor: Andrei Nan 08 iul. 2010 Știri auto

Odată cu prima generaţie a modelului Meriva, lansată în 2003,
Opel a creat un nou segment de piaţă, acela al
monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un preţ
avantajos
. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere
a scaunelor din spate, FlexSpace, poziţiei înalte a pasagerilor şi
spaţiului interior generos, Opel Meriva şi-a menţinut în
permanenţă rolul de lider în clasa sa
, înregistrând cel
mai mare număr de vânzări în cadrul segmentului din care face parte
(peste un milion de unităţi) şi fiind în acelaşi timp un reper în
ceea ce priveşte calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scăzută
rată de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german
TÜV în 2007.

Cea de-a doua generaţie a modelului Meriva nu
trăieşte din gloria generaţiei anterioare, preferând în schimb să
iasă în evidenţă prin propriile capacităţi. Concepută şi dezvoltată
în Rüsselsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design
Opel într-un monovolum dinamic şi elegant, în ciuda dimensiunilor
sale reduse. Mai mult, dotările flexibile şi accesibile ale noului
Opel Meriva oferă o nouă dimensiune a funcţionalităţii,
caracterului ergonomic şi aspectului estetic.

La exterior, autovehiculul prezintă sistemul inovator
FlexDoors,
cu portierele din spate prevăzute cu balamale
posterioare, care facilitează accesul în autovehicul, o dotare
extrem de importantă pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele
din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezintă, de
asemenea, o premieră pentru un producător auto de serie. Iar
suportul integrat pentru biciclete FlexFix, disponibil opţional,
este uşor de utilizat şi nu ocupă spaţiu în partea din spate a
autovehiculului.

La interior, noutăţile sunt complet inovatoare, cu clasă, un
versatilitate inovatoare şi o stare de bine neegalate de niciun
autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevăzut cu sistemul
îmbunătăţit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spaţiu de
depozitare mărit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept
inovator de consolă centrală care oferă spaţiu de stocare flexibil,
scaune faţă cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul său,
dar şi scaune faţă opţionale ergonomice, certificate de experţi,
care oferă o susţinere optimă a spatelui.

Toate aceste dotări ergonomice au convins o asociaţie
independentă de medici specialişti şi terapeuţi din Germania că
dotările speciale ale modelului Meriva au în vedere menţinerea pe
termen lung a sănătăţii spatelui. Astfel,
asociaţia Aktion Gesunder Rücken (AGR, „acţiune pentru un spate
sănătos”) a acreditat sistemul de portiere FlexDoors şi sistemul de
dispunere a scaunelor din spate FlexSpace
, incluse în
dotarea standard a noului Meriva, precum şi scaunele faţă opţionale
cu numeroase posibilităţi de reglare şi suportul FlexFix pentru
transportul bicicletelor. Opel Meriva este primul autovehicul cu
atât de multe funcţii recomandate de specialişti în sănătate.

Cu o lungime de 4288 mm, noul Meriva are un
ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament faţă mărit cu 39 mm şi
un ecartament spate cu 45 mm mai mare decât prima generaţie a
modelului, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi un nivel sporit
de confort în timpul călătoriei. Punţile faţă şi spate au fost
concepute pe baza modelului Zafira, apropiind şi mai mult noul
monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte.
Servodirecţia electrohidraulică înlocuieşte configuraţia complet
electrică a modelului anterior. Printre dotările de siguranţă
activă standard se numără sistemul de frânare cu patru discuri,
sistemul electronic de control al stabilităţii şi sistemul de
control al tracţiunii.
Noua gamă de sisteme de propulsie a noului Meriva se
concentrează pe obţinerea unor performanţe ridicate cu un consum
redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a
cilindreei motoarelor şi introducerea funcţiei de supraalimentare
pentru reducerea reală a consumului de carburant, asigurând o
călătorie confortabilă şi echilibrată. Acestea dezvoltă o putere de
la 55 kW/75 cp până la 103 kW/140 cp. Toate motoarele din
această gamă respectă norma de emisii Euro 5.
Gama sistemelor de propulsie pe benzină include trei variante
ale noii generaţii a motorului de 1,4 litri:
  • Versiunea de bază de 1,4 litri şi o putere de 100 cp este
    singura unitate aspirată natural cu sincronizare variabilă a
    supapelor pentru o admisie îmbunătăţită a aerului.
  • Noul motor 1.4 Turbo care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp şi
    generează un cuplu de 175 Nm este introdus în premieră mondială în
    dotarea autovehiculului Meriva, înlocuind unitatea de 1,6 litri cu
    o putere de 105 cp, pentru a reduce cu 10% emisiile de CO2 şi
    consumul de carburant, asigurând în acelaşi timp o creştere cu 15%
    a puterii dezvoltate.
  • O versiune mai puternică a motorului 1.4 Turbo, care dezvoltă o
    putere de 103 kW/140 cp reprezintă cea mai performantă unitate a
    gamei. Aceasta generează un cuplu de 200 Nm şi este echipată cu o
    transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Comparativ cu varianta de
    1,8 litri din dotarea generaţiei anterioare a modelului Meriva,
    noul motor 1.4 Turbo asigură o creştere cu 12% a puterii dezvoltate
    şi o reducere cu 10% a emisiilor de CO2.
Două motoare diesel sunt disponibile la lansare:
  • Versiunea de bază diesel 1.3 CDTI, care dezvoltă o putere de 55
    kW/75 cp şi este prevăzută cu tehnologia în buclă închisă. Opel
    este primul producător auto care utilizează acest sistem de control
    pentru reducerea consumului de carburant al unui motor cu cilindree
    mică. Tehnologia permite noului Meriva să parcurgă 100 km cu un
    consum de carburant de numai 4,9 litri şi un nivel al emisiilor de
    CO2 de 129 g/km.
  • Varianta 1.7 CDTI dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp şi
    generează un cuplu de 260 Nm. Aceasta este echipată cu o transmisie
    automată cu şase trepte de viteză, dotare nouă pentru autovehiculul
    Meriva.
Trei alte sisteme de propulsie diesel vor întregi gama de
motoare mai târziu în acest an: un model ecoFLEX cu emisii scăzute
de CO2 care va fi propulsat de un motor 1.3 CDTI de 70 kW/95 cp.
Două variante noi ale motorului 1.7 CDTI, ambele echipate cu o
transmisie manuală cu şase trepte de viteză, vor furniza o putere
de 81 kW/110 cp, respectiv 96 kW/130 cp.


VEZI LISTA COMPLETĂ DE
PREŢURI ŞI DOTĂRI


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide