Noua generație BMW Seria 7 sosește în acest an cu o versiune pur electrică
BMW pregătește cea de-a șaptea generație a limuzinei de lux Seria 7, care urmează să-și facă debutul spre sfârșitul acestui an. Modelul va fi construit pe o versiune îmbunătățită a noii platforme CLAR. Asta înseamnă că va fi prima mașină care va primi o versiune pur electrică. Aceasta ar urma să se numească i7.
Partea frontală va fi similară cu cea de BMW iX
Pentru a putea ține pasul cu rivalul Mercedes-Benz S-Klasse, viitorul Seria 7 va primi o nouă filosofie de design. Aceasta se va baza pe linii și detalii estetice extrem de îndrăznețe.
Echipa de designeri BMW, condusă de Dumagoj Dukec, va aplica un nou design distinctiv al farurilor. Aspectul blocurilor optice nu va mai fi același cu modelul pe care îl va înlocui sau cu celelalte modele din gamă.
Din punct de vedere estetic, noua Serie 7 va aduce destule modificări. Astfel, luminile de zi nu vor mai fi integrate în farurile LED ca pe actuala Serie 7. Ele vor fi montate în partea superioară a spoilerului. Farurile principale vor fi foarte înguste și se vor regăsi sub marginea capotei motorului.
Așa cum am mai văzut la cele mai noi modele ale constructorului bavarez, viitoarea generație Seria 7 va avea o grilă supradimensionată. De altfel, partea frontală aerodinamică va fi foarte asemănătoare cu cea de pe noul SUV electric BMW iX.
La partea din spate, noua generație Seria 7 va suferi câteva modificări. Acestea se vor regăsi la nivelul capacului portbagajului și a stopurilor. Modelele cu specificații de top vor primi un sistem de evacuare cu două terminații, care va fi încastrat în difuzorul de aer.
BMW 750i va avea motorizare V8
Deocamdată, oficialii BMW nu au dezvăluit specificațiile tehnice ale noii generații Seria 7 și nici al vriantei electrice i7. Este de așteptat ca limuzina să fie oferită în continuare cu o gamă de motorizări cu patru și cu șase cilindri, care utilizează tehnologia „mild-hybrid” la 48V. Bavarezii anunță că în gamă vor fi disponibile patru tehnologii de propulsie diferite.
În același timp, va fi reintrodus un motor V8 pe benzină pentru modelul BMW 750i, în ciuda noilor reglementări privind emisiile, cel puțin în Europa. În ceea ce privește hibridele plug-in, vor fi creșteri semnificative în ceea ce privește autonomia în modul electric și a eficienței.
Viitorul BMW I7 va rivaliza cu Mercedes-Benz EQS și cu Tesla Model S. Electricul din Munchen va folosi tehnologia eDrive de generația a cincea, care se găsește și pe i4 și iX. Este posibil ca noul i7 să primească aceeași baterie de 105 kWh de pe iX, care oferă o autonomie de 700 de kilometri.
Sursa: AutoExpress