Noua generaţie 1,6 turbo începe reînoirea motoarelor Opel
Primul motor care va fi introdus este un motor pe benzină supralimentat de 1598 cc, cu patru cilindri cu injecţie directă şi Start/Stop. Noul motor SIDI (spark ignition direct injection) ECOTEC va fi disponibil în diverse variante de putere şi pe mai multe dintre modelele gamei. Producţia va începe la fabrica Szentgotthardt din Ungaria la finalul anului 2012.
Accentul s-a pus pe cuplu, inginerii reuşind să obţină 187.5 Nm pe litru. Cuplul maxim ajunge până la 300 Nm, disponibil încă de la 1,700 rpm. Vârful de putere de până la 200 cp se atinge la 4,700 rpm. Comparativ cu predecesorul său de 1.6 litri supraalimentat, consumul de combustibil şi nivelul CO2 au fost reduse cu 13 procente.
„În doar doisprezece luni vom lansa trei generaţii de motoare complet noi. Acest lucru arată cât de repede introducem produse noi,” spune Karl-Friedrich Stracke, Opel CEO. „Noul nostru motor de 1.6 litri cu injecţie directă este un adevărat gigant în ceea ce priveşte cuplul. Puterea creşte foarte lin şi în linişte,” explică directorul pentru motoare pe benzină, Thomas Johnen.
Primul motor Opel cu tehnologia cu aprindere prin scânteie cu injecţie directă, 114kW/155 cp „2.2 ECOTEC direct” şi-a făcut debutul pe modelele Opel Signum şi Vectra în 2003, urmate de Zafira şi Astra. În 2007, GT a oferit primul motor pe benzină supraalimentat cu injecţie directă, o unitate 2.0 litri cu 194kW/264 cp. Un an mai târziu, acest motor este introdus pe Insignia, fiind disponibil pe nava amiral a Opel în două variante: 162 kW/220 cp şi 184kW/250 cp. Noul Astra OPC va fi pus în mişcare de cea mai recentă versiune a acestui model, oferind un rezultat de 206kW/280 cp.