Afla Romeo Giulia a fost prezentată în premieră mondială la Salonul Internaţional Auto de la Geneva. Noua Giulia vine să completeze gama constructorului italian, rămasă fără o maşină de clasă medie după dispariţia modelului 159, şi va fi disponibilă cu motoare diesel de 2,2 litri în varianta de 150 şi 180 de cai-putere, dar şi un motor pe benzină supraalimentat de 200 de cai-putere. Transmisiile oferite sunt manuale şi automate, cu 6, respectiv 8 trepte.
Vor fi disponibile 3 versiuni: Giulia, Super şi Quadrifoglio. Motorul pe benzină de 2 litri este construit în întregime din aluminiu, are patru cilindri şi dezvoltă 200 de cai-putere la un cuplu maxim de 330Nm, fiin disponibil doar cu o cutie automată în 8 trepte.
Primul motor diesel realizat integral din aluminiu din istoria Alfa Romeo este oferit şi pe Giulia. În varianta de 150 de cai-putere dezvoltă un cuplu maxim de 380Nm, iar în cea de 180 de cai, 450 Nm. Trancţiunea este pe roţile din spate, iar în privinţa cutiei, variantele diesel vin ori cu o cutie manuală cu 6 trepte, ori automată în 8 trepte. Un detaliu cu adevărat impresionat este modul în care au reuşit inginerii să ţină greutatea sub control, varianta Giulia de 2,2 litri diesel şi 180 e cai putere cântărind doar 1.374 de kilograme.
Modelul Giulia Quadrifoglio Verde, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, dezvoltă 510 cai putere şi are o viteză maximă de 307km/oră, fiind un rival pentru BMW M3, Mercedes-AMG C63 şi Audi RS4. Echipată cu un motor construit de Ferrari V6 de 2,9 litri bi-turbo, Giulia QV are şi tracţiune integrală, dar Şi o distribuţie a greutăţii pe punţile faţă/spate de 50/50. Prin folosirea fibrei de carbon pentru construcţia capotei, plafonului şi a altor componente, precum şi prin folosirea aluminiului, modelul Alfa Romeo Giulia QV cântăreşte doar 1.524 de kilograme.
Integrated Brake System (IBS) este noul sistem de frânare electromecanic care combină controlul stabilităţii cu tradiţionala frână servo-asistată. Alfa Romeo Giulia se opreşte de la 100 km/oră în 38,5 metri, în timp ce modelul QV în doar 32 de metri.
Alt sistem de siguranţă care se regăseşte pe Giulia este cel de detectare a unei coliziuni iminente sau a pietonilor, caz în care încetineşte sau frânează maşină, pentru a evita un eventual accident. Mai avem sistem de avertizare pentru părăsirea benzii sau pentru unghiul mort al oglindelor laterale.
Noua Giulia vine cu un nou sistem Alfa DNA, care modifică comportamentul maşinii în funcţie de opţiunea selectată de şofer: Dynamic, Natural sau Advanced Effiency. Varianta Quadrifoglio adaugă modul Race selectorului. Impresionant este şi sistemul audio, cu 14 boxe Harman Kardon.
Lansarea Alfa Romeo Giulia se va face progresiv pe pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Asia începând cu 15 aprilie 2016.