Conform unui studiu realizat de Institutul German pentru Ecologie Aplicată, reiese că maşinile electrice pot reduce emisiile de CO2, dar nu la fel de mult precum autovehiculele convenţionale. Cei de la institut îşi argumentează concluzia prin faptul că până în 2030 14% din maşinile flotei Germaniei vor fi electrice, ceea ce ar duce la o diminuare cu aproximativ 6% a emisiilor de CO2.
De altă parte, aceştia afirmă că dacă până în 2030 motoarele convenţionale ar suferi îmbunătăţiri majore în ceea ce priveşte eficienţa arderii combustibilului, reducerea emisilor de CO2 ar fi de aproximativ de 25%. Tot în acest studiu se arată că maşinile electrice ar fi eficiente în lupta cu efectul de seră dacă s-ar utiliza sisteme alternative de obţinere a energiei electrice. În Germania, pe timpul nopţii sunt utilizate centralele electrice pe cărbuni pentru obţinerea energiei electrice, datorită scoaterii graduale din uz a centralelor atomice. Prin arderea cărbunilor pentru obţinerea energiei electrice sunt eliberate astfel în atmosferă chiar elementele care duc la crearea efectului de seră.