Nou motor diesel pentru Opel Insignia: 2.0 CDTi BiTurbo de 195 CP
Pentru moment, pe piaţa europeană Opel Insignia este oferit cu motorul diesel 2.0 CDTI în 3 versiuni de putere: 110 CP, 130 CP şi 160 CP ecoFLEX. Însă concurenţa i-a presat pe germanii de la Opel să se gândească la un diesel mai puternic.
Aşa încât, din 2012, Opel Insignia va beneficia de un nou motor diesel: 2.0 CDTi BiTurbo. Un motor dezvoltat împreună cu grupul Fiat şi care dezvoltă o putere maximă de 195 CP şi un cuplu motor maxim de 400 Nm. Prin urmare, cu 35 CP mai mult decât versiunea de 160 CP, respectiv un cuplu motor maxim cu 50 Nm mai bun.
Evident, performanţele lui Insignia CDTi BiTurbo se anunţă mai bune: 0-100 km/h în 8,7 secunde (faţă de 9,5 secunde la versiunea de 160 CP) şi o viteză maximă de 230 km/h (220 km/h la versiunea de 160 CP). Consumul este mai mare cu doar 0,6 litri/100 km faţă de versiunea de 160 CP, ajungând la 4,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 129 g/km (faţă de 115 g/km la versiunea de 160 CP).
Insignia CDTi BiTurbo beneficiază standard de sistem start/stop pentru motor, iar transmisia este manuală cu 6 trepte. Această versiune va fi oferită şi în combinaţia cu tracţiunea integrală, în timp ce suspensia faţă beneficiază de soluţia HiPer Strut de pe varianta de top Insignia OPC, pentru asigurarea unei dinamici excelente.
Noua motorizare diesel CDTi BiTurbo de 195 CP va fi disponibilă pentru toate cele trei versiuni de caroserie (4 uşi, 5 uşi şi Sports Tourer), iar preţurile în Europa vor porni de la circa 33.000 euro, lansarea urmând să aibă loc cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012. În România urmează să aflăm preţurile pentru noua versiune Opel Insignia 2.0 CDTi BiTurbo la începutul anului următor.