Norvegia: aproape 90% dintre mașinile noi cumpărate în 2024 au fost electrice

Autor: Ionuț Vîlciu 03 ian. 2025 Știri auto

Aproape 9 din 10 mașini noi vândute în Norvegia în 2024 au fost pur electrice. Tesla Model Y a fost cel mai popular autovehicul nou în Norvegia.

Consiliul Norvegian de Informații pentru Trafic Rutier (OFV) a dezvăluit că anul trecut au fost cumpărate 128.691 de vehicule noi în țară. Cu toate că acesta este un număr relativ mic, 114.400 dintre mașinile noi cumpărate în Norvegia au fost pur electrice.

Acest lucru însemnă că aproape 89% dintre mașinile noi vândute în Norvegia au fost cu zero emisii. OFV spune că țara este aproape de a-și atinge obiectivul, acela ca toate mașinile noi comercializate să fie cu emisii zero până în 2025.

Instituția a remarcat și că procentul de vehicule electrice a crescut de la 82,4%, în 2023, o valoare deja impresionantă în sine.

Norvegienii preferă mașinile electrice

Mai mult, se pare că cei care nu au trecut la o mașină pur electrică au optat pentru alte alternative eco-friendly. Vorbim fie despre modele hibrid, a căror pondere a ajuns anul trecut la 5,3% din totalul vânzărilor de mașini noi. Dintre acestea, 2,7% au fost modele hibride cu încărcare la priză (PHEV). Din totalul de 128.691 de mașini noi vândute în Norvegia, doar 986 de unități au fost mașini echipate cu un motor tradițional, pe benzină.

Chiar dacă statisticile arată că norvegienii au adoptat într-o foarte mare măsură mașinile electrice, OFV a spus că „ultimele procente pentru obținerea țintei pentru 2025 ar putea fi dificil de atins”. OFV a mai adăugat și că, pentru stimularea adopției mașinilor electrice, guvernul ar trebui să se concentreze pe beneficii, precum scutirea de taxe a acestor vehicule.

Cele mai vândute mașini electrice în Norvegia pe perioada anului trecut au fost: Tesla Model Y (16.858 de unități), Tesla Model 3 (7.264 de unități), Volvo EX30 (7.229), Volkswagen ID.4 (7.222 de unități) și Toyota bZ4X (6.007 unități).

Producătorii chinezi și-au mărit prezența și pe această piață, acumulând 10% din totalul vânzărilor de mașini noi în Norvegia.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide