2. Garage Parking Pilot
Este vorba de un sistem la care inginerii grupului Volkswagen lucrează deja de ani de zile. „Garage Parking Pilot” va combina sistemul deja existent Audi Parking Assistant cu noul sistem de conducere autonomă a maşinii – astfel, la intrarea într-un parking amenajat, „Garage Parking Pilot” va prelua controlul maşinii.
Sistemele maşinii vor interacţiona cu reţeaua wireless locală a parkingului, care va comunica maşinii unde găseşte locuri vacante. Evitarea coliziunilor nedorite va fi asigurată şi de echiparea maşinilor cu viitorul sistem de comunicare vehicle-to-vehicle. La plecare, va fi suficient să-ţi chemi maşina la ieşirea din parking, „apelând-o” printr-o aplicaţie de pe smartphone.
Deşi sistemele de pe maşini sunt deja funcţionale, mai trebuie pusă la punct infrastructura, astfel încât vom vedea aşa ceva pe maşinile Audi doar în jurul anului 2020.
1. Audi Wireless Charging
Pentru viitoarele maşini electrice Audi, inginerii germani s-au aliat cu firma americană WiTricity în ideea de a construi sisteme de alimentare fără fir cu electricitate a bateriilor maşinilor. Nu este o idee nouă această „încărcare wireless„, însă cei de la Audi vor să fie siguri că vor oferi o tehnologie cât mai fiabilă.
Principiul este simplu: în locul de parcare este montată o bobină de inducţie, care generează un câmp magnetic atunci când este străbătută de curentul electric. Acest câmp magnetic ajunge la o distanţă suficient de mare pentru a produce, la rândul său, energie electrică într-o altă bobină, de această dată montată pe maşină.
Şi astfel, fără a fi nevoie de cabluri, bateriile maşinii pot fi încărcate simplu, inginerii Audi promiţând că acest lucru nu va fi afectat de ploaie, zăpadă sau gheaţă. Tot ei promit că această tehnologie va fi disponibilă pe maşinile de serie în doi sau trei ani.