Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7, mai permisive decât ceea ce se propusese inițial. Noile standarde nu vor fi cu mult diferite, comparativ cu Euro 6.
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Acestea sunt acum mai blânde față de propunerea inițială, astfel că noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6.
Potrivit Economica.net, Parlamentul European s-a alăturat Consiliului European pentru a aproba o versiune mai puțin drastică a normelor Euro 7. Cele două instituții ale Uniunii Europene vor trebui să negocieze acum cu Comisia Europeană și statele membre varianta finală a măsurilor de antipoluare.
Încă de la început, normele Euro 7 au reprezentat un subiect aprins de discuție. Mulți producători au fost nemulțumiți de cerințele impuse prin aceste noi norme de poluare. Majoritatea producătorilor au criticat faptul că noile norme erau mult prea drastice în reducerea emisiilor de dioxid de carbon, iar acest lucru ar putea rezulta într-o scumpire semnificativ. Unele voci spuneau chiar ca am putea vedea sfârșitul mașinilor mici, accesibile.
În urmă cu doar câteva săptămâni, Consiliul European a aproba un set de reguli mai puțin dure pentru Euro 7, date fiind protestele din partea producătorilor auto. De asemenea, Parlamentul European a aprobat la rândul său aceste norme revizuite. Au existat 329 de voturi pentru, 230 de voturi împotrivă și 41 de abțineri.
Urmează ca Parlamentul European să intre într-o perioadă de negocieri cu Consiliul European pentru a finaliza documentul final ce va impune forma finită a noilor norme de poluare Euro 7. Dacă în variata inițială normele Euro 7 trebuiau să intre în vigoare la mijlocului lui 2025, în noua formă acestea ar trebui aplicate nu mai devreme de 2026.