Normele de poluare pun în pericol cea mai bine vândută mașină în Europa: Volkswagen Golf
În urmă cu un an și jumătate, Volkswagen anunța că pregătește noi generații pentru modelele Golf, T-Roc, Tiguan și Passat. Între timp, acesta din urmă a fost scos definitiv din producție după ce versiunea break a popularului model a înregistrat vânzări mult mai bune. Însă nici viitorul celorlalte modele nu este clar.
Industria auto este marcată de noi reglementări privind emisiile, din ce în ce mai stricte. Aceste, dar și nebunia creată în Uniunea Europeană după ce soarta motoarelor pe benzină și diesel a fost pecetluită ar putea fi fatale pentru cea mai bine vândută mașină în Europa.
Volkswagen Golf a fost un bestseller încă de la lansarea primei generații în 1974. În urmă cu trei ani, compacta germană a primit cea de-a opta iterație, care a fost primită excelent de către fanii mărcii.
Volkswagen Golf 9 ar trebui să fie lansat în 2027 sau 2028
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Acum, însă, mulți dintre aceștia își pun următoarea întrebare: va exista sau nu o nouă generație Golf? Sunt vremuri tulburi în industria auto europeană. Tranziția de la automobilele echipate cu motoare cu combustie internă la cele electrice face numeroase victime. Compacta germană ar putea fi unul dintre modelele sacrificate.
Introducerea noilor standarde de emisii Euro 7 va fi un important punct de cotitură în industrie. Conform lui Thomas Schäfer, CEO-ul Grupului Volkswagen, pentru ca un automobil să respecte noile reglementări Euro 7, procesul de dezvoltare și de producție al acestuia va fi foarte costisitor. Oficialul german spune că aceste costuri vor crește cu aproximativ 5.000 de euro.
Pentru ca un automobil să respecte noile reglementări Euro 7, procesul de dezvoltare și de producție va fi extrem de costisitor, costurile urmând să crească cu până la 5.000 de euro
Pe de altă parte, intervine și ciclul de viață al unui automobil, de 7-8 ani. Dacă ar fi aprobată pentru producție, cea de-a noua iterație Golf ar trebui să ajungă pe piață în 2027 sau 2028. UE a decis deja interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035. Astfel, perioada petrecută de Golf 9 pe piață ar fi foarte mică, iar Volkswagen spune că nu ar fi profitabil.
Schäfer a mai precizat că decizia finală cu privire la viitorul Golf-ului va fi luată în următoarele 12 luni. VW va aștepta să fie confirmate toate detaliile referitoare la normele de poluare Euro 7, precum și o eventuală relaxare sau extindere a acestora astfel încât să fie permisă prelungirea cu câțiva ani a duratei de viață a mașinilor cu propulsoare termice.