Noul monopost ce va concura în Formula E a fost prezentat oficial. Noua generație de monoposturi poate accelera mai rapid decât o mașină de Formula 1.
Formula E începe să se maturizeze, 2024 marcând un deceniu de la cursa inaugurală desfășurată în 2014, la Beijing. Formula E ne prezintă acum noua generație a monopostului ce va concura în sezonul 11 al competiției, mașină care dispune de o serie de modificări importante.
Noul monopost Formula E GEN3 Evo marchează un salt tehnologic semnificativ, cu o accelerație 0-100 km/h cu 30% mai rapidă decât cea a unei mașini de Formula 1 contemporană și cu 36% mai rapidă decât mașina GEN3.
Pe lângă modificările estetice aduse la nivelul aripii față și a nasului monopostului, principala noutate este că motorul electric amplasat pe puntea față nu va mai fi utilizat doar pentru regenerarea energiei electrice la frânare, ci și pentru a furniza putere împreună cu motorul electric poziționat în partea din spate. Astfel, noile monoposturi GEN3 Evo beneficiază de tracțiune integrală.
Chiar dacă noua generație a monopostului Formula E va avea tracțiune integrală, motorul montat pe puntea față va furniza putere doar în timpul calificărilor, la startul cursei și în anumite puncte cheie predefinite în timpul cursei propriu-zise.
În urma acestor modificări, noua generație a monopostului va accelera de la 0 la 100 km/h în 1,86 secunde, cu 30% mai rapid comparativ cu un monopost de Formula 1 și cu 36% mai rapid decât actualul monopost folosit în Formula E. De asemenea, viteza maximă ajunge la 322 km/h.
Seria de schimbări este completată de noi anvelope furnizate de Hankook, care oferă cu până la 10% mai multă aderență și au în componența lor 35% materiale reciclabile sau care nu dăunează mediului înconjurător.