Noile BMW X5 M Competition şi BMW X6 M Competition primesc motorizări mild hybrid
După ce lansarea facelift-ului pentru cele două SUV-uri, BMW ne prezintă acum o actualizare pentru versiunile lor performante.
Noile BMW X5 M Competition şi BMW X6 M Competition dispun de un nou motor V8 cu tehnologie mild hybrid pe 48V integrată în cutia de viteze, pentru prima dată pe un model M. Puterea maximă a propulsorului cu ardere internă este de 625 CP, iar SUV-urile au primit actualizări ale designului exterior şi ale sistemul operare iDrive, completat cu ecran central curbat şi sistemul de operare BMW 8. Noul motor cu tehnologie mild hybrid ar trebuie să confere SUV-urilor o accelerație mai bună cu start de pe loc.
Primele modele BMW M ce utilizează tehnologia mild hybrid
Cea mai recentă generaţie de tehnologie de propulsie oferită de noile BMW X5 M Competition şi BMW X6 M Competition marchează debutul tehnologiei mild hybrid 48V în modelele de înaltă performanţă ale mărcii, folosind un sistem din generaţia a doua.
Un motor electric integrat în carcasa transmisiei cu opt trepte și oferă o putere suplimentară de până la 12 CP şi un cuplu adițional de 200 Nm, funcţionând în acelaşi timp ca un sistem de pornire. Energia necesară pentru acesta este furnizată de o baterie de 48V litiu-ion găzduită în compartimentul motor. Bateria este încărcată printr-o generare adaptivă la frânare şi la frână de motor.
Tehnologia mild hybrid pe 48V susţine un nou motor V8. Pe lângă galeria de evacuare transversală, propulsorul de 4,4 litri dispune acum şi de o transmisie întărită a arborelui cotit, un sistem de supraalimentare optimizat, o nouă conductă de admisie a aerului şi un sistem optimizat de alimentare cu ulei şi un proces de separare a uleiului. Propulsorul asigură un cuplu maxim de 750 Nm între 1.800 şi 5.800 rpm şi generează o putere maximă de 625 CP la 6.000 rpm.
Motor nou, tehnologii noi, design mai agresiv
Pe lângă schimbările de sub capotă, noile BMW X5 M Competition şi BMW X6 M Competition se bucură și de actualizările aduse de producător pe modele obișnuite. Acest lucru este reprezentat de faruri și stopuri noi, dar și o parte frontală complet redesenată. Pentru un aspect și mai agresiv, opțional se pot alege și faruri cu fundal negru, mai întunecate.
Acum grila BMW este complet neagră. Barele orizontale ale grilei şi emblema mărită sunt unele din elemente noi design. În plus, grila şi priza de aer centrală inferioară formează acum o singură zonă neagră, în forma literei X. Capacele oglinzilor exterioare şi spoilerul spate pentru BMW X6 M Competition sunt disponibile opţional şi în carbon. La ambele modele, o inserţie de difuzor proeminent se extinde în jos până la marginea inferioară a difuzorului spate.
La interior, atracția principală pentru noile BMW X5 M Competition şi BMW X6 M Competition se află ecranul central curbat. Ecranul este format dintr-un tablou de bord de 12,3 şi un display central cu diagonala de 14,9 inch. Acestea sunt acoperite cu o singură suprafaţă de sticlă care le încorporează pe amândouă. Ecranul tactil al display-ului central permite controlul numeroaselor funcţii, rezultând o reducere semnificativă a numărului de butoane şi comenzi.