Noile Alpina B3 și B4 GT – BMW M3 și M4 reinterpretate în stil propriu
Alpina a prezentat noile B3 și B4 GT, două noi modele de performanță, alternative la BMW M3 sau M4.
După ce BMW a lansat actualizările pentru Seria 3 și Seria 4, implicit M3 și M4, Alpina vine din urmă rapid și lanseză facelift-uri pentru modelele B3 și B4. Noile modele nu primesc doar câteva îmbunătățiri estetice, dar și mai multă putere, plus un caracter diferit comparativ cu modelele de performanță ale diviziei BMW M.
Toate versiunile beneficiază acum de ajustări aerodinamice, cum ar fi un splitter în partea frontală, un nou difuzor de aer integrat în bara spate și țevi de evacuare negre. Alpina B4 GT moștenește și noile blocuri optice regăsite pe noile Seria 4 și M4 facelift.
Totuși, cele mai importante modificări se află sub caroserie, deoarece Alpina s-a asigurat că cele două modele devin mai puternice, dar nu suficient pentru „ataca” mașinile diviziei M.
Alpina B3 GT și B4 GT beneficiază de motoare mai puternice și suspensie revizuită
La fel ca M3 și M4, dar și alte modele performante ale diviziei M, Alpina B3 GT și B4 GT folosesc motorul S58. Astfel, avem de-a face cu o unitate de 3,0 litri și șase cilindri, supraalimentată cu două turbine. În cazul acestor modele, motorul S58 produce 529 CP (cu un cal putere mai puțin decât M3 și M4), dar mai mult cuplu. Dacă M3 și M4 dispun de 650 Nm, omologii de la Alpina oferă șoferului 730 Nm cuplu.
Grație acestui plus de putere, noile versiuni GT pentru B3 și B4 accelerează cu 0,2 secunde mai repede până la 100 km/h cu start de pe loc. B3 GT sedan accelerează până la 100 km/h în 3,4 secunde, fiind cu o zecime mai rapid decât un M3 Competition xDrive pe această repriză. B3 GT Touring și B4 GT Gran Coupe reușesc aceeași repriză 0-100 km/h în 3,5 secunde. Viteza maximă pentru sedan este de 308 km/h, în timp ce celelalte două pot atinge „doar” 305 km/h.
Pe lângă plusul de putere, noile modele B3 beneficiază de bare antirului mai groase și amortizoare reproiectate, în timp ce B4 GT primește amortizoare complet noi, rigidizări suplimentare în partea frontală, reglaje noi pentru direcție și un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic.