Mașinile plug-in hibrid (PHEV) se confruntă cu un viitor incert dacă europenii reclasifică modul în care sunt măsurate emisiile de CO2.
Uniunea Europeană urmează să impună o nouă directivă de CO2 asupra mașinilor hibride plug-in (PHEV), care ar putea avea un impact dramatic asupra succesului acestora și ar putea accelera adoptarea vehiculelor electrice.
Este posibil ca toate vehiculele PHEV să aibă cifrele oficiale ale emisiilor – măsurate în grame pe kilometru de CO2 (g/km) – mai mult decât duble până în 2027, conform noilor reglementări EU6e.
Acest lucru se datorează faptului că acestea vor crește dramatic factorul de utilitate (UF), combinând cifrele de CO2 în modul pe combustibil cu modul electric.
Factorul de utilitate va fi stabilit la aproximativ 800 în 2025, și de cinci ori în 2027, până la 4000.
Drept urmare, un PHEV care are 50 g/km astăzi este de așteptat să ajungă la aproximativ 125 g/km în 2027, aducând implicații substanțiale asupra costului de proprietate, datorită taxelor mai mari și a suprataxelor de emisii.
Aceste cifre mai mari de CO2 vor însemna, de asemenea, că valorile medii ale emisiilor ale producătorilor de mașini vor trebui recalculate, mai ales că majoritatea se bazează în prezent pe PHEV pentru a înlocui motorina.
În multe cazuri, PHEV-urile asigură cel puțin 50% din vânzări. Producătorii vor trebui să treacă mai rapid la un mix de vânzări mult mai puternic de mașini electrice – poate două sau trei unități pentru fiecare exemplar pe combustibil vândut. Și aceasta va fi o adevărată provocare pentru o industrie care se luptă pentru aprovizionarea cu semiconductori și baterii.
Soluțiile de inginerie ar putea reduce valorile CO2 ale hibrizilor plug-in, cum ar fi bateriile mai mari pentru a extinde autonomia electrică și motoare cu ardere mai mici pentru a reduce consumul de combustibil, dar o estimare sugerează că dimensiunea minimă a bateriei necesară ar putea fi de 30-40 kWh, împingând un plug-in foarte aproape de capacitatea bateriei unui vehicul electric.
Abordarea UE provine din experiența din lumea reală, conform căreia multe vehicule PHEV parcurg mai mulți km pe combustibil decât se estimase în 2015. Pe atunci, se presupunea că PHEV-urile își vor începe întotdeauna călătoria cu o baterie plină.