Noi reguli pentru asigurări RCA

Publicat: 15 04. 2010, 13:13

Potrivit normei, care a fost publicată în Monitorul
Oficial în data de 7 aprilie,
asigurătorii şi brokerii vor
înfiinţa un registru în care vor înregistra toate sesizările şi
reclamaţiile primite. În termen de 30 de la
intrarea
în vigoare a normei, societăţile de asigurare şi
brokerii vor elabora un sistem online de primire a
reclamaţiilor şi sesizărilor
de la petenţi şi vor desemna
un colectiv de analiză şi soluţionare a acestora, format din
personal de specialitate calificat şi cu experienţă în domeniul
asigurărilor.

Din colectivul de analiză şi soluţionare a
reclamaţiilor vor face parte jurişti şi, după caz, ingineri auto
pentru reclamaţiile referitoare la asigurări auto, ingineri
constructori pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de
construcţii/bunuri, alte persoane de specialitate calificate pe
tipurile de asigurări la care se referă reclamaţiile, actuari
pentru reclamaţiile referitoare la asigurări de viaţă”, se
menţionează în normă.

Asigurătorii vor transmite pentru fiecare reclamaţie primită de
la CSA, în termen de 10 zile calendaristice de la primirea
solicitării,
o notă de fundamentare întocmită de
colectivul de analiză şi soluţionare a reclamaţiilor, în care va fi
justificată temeinic şi cu respectarea legislaţiei soluţia
adoptată, copia integrală a dosarului de daună şi condiţiile de
asigurare aplicabile în speţă.

Potrivit actului normativ, CSA poate dispune, în situaţia în
care soluţia adoptată de asigurător nu protejează
interesele asiguraţilor/păgubiţilor
, reanalizarea
reclamaţiei în conformitate cu dispoziţiile legale sau emite o
decizie individuală, prin care instituie obligaţii în sarcina
asigurătorului privind rezolvarea petiţiei.


Mai multe pe www.mediafax.ro