Noua berlină de clasă medie Alfa Romeo Giulia urmează să apară la finalul lui 2013, inginerii grupului Fiat lucrând febril pentru a pune la punct modelul care se speră că va readuce strălucire cunoscutei mărci italiene.
Până la această oră se pare că nu a fost definitivat designul maşinii, Marchionne fiind conştient că nu-şi permite nici un fel de erori. Din punct de vedere mecanic, Alfa Romeo Giulia va avea tracţiune faţă, nefiind clar dacă vor fi oferite şi versiuni cu tracţiune integrală (necesare, dacă ne gândim că rivalii germani oferă toţi şi variante 4×4).
Platforma tehnică nu va fi complet nouă, ci va fi o evoluţie a platformei modulare ”Compact”, utilizată, cu modificările de rigoare, şi în cazul lui Alfa Romeo Giulietta sau Dodge Dart / Fiat Viaggio. Totuşi, Giulia va avea un ampatament mai mare, puntea spate va fi total reproiectată, iar setările principalelor subansamble vor fi proprii acestui model.
Ca motorizări, Alfa Romeo Giulia va beneficia de motoare turbo pe benzină, începând cu micul 1.4 MultiAir de 120 CP şi terminând cu un V6 de peste 300 CP, de origine Chrysler, dar care va fi modificat în multe aspecte. Nu va lipsi din gamă motorul 1.750 TBi upgradat, ia la nivelul motoarelor diesel Giulia va prelua unităţi de pe alte modele Fiat sau Lancia.
Probabil cea mai importantă noutate ţinând de Alfa Romeo Giulia este decizia de a construi acest model în fabrica Chrysler din Illionois, ceea ce ar fi în avantajul relansării mărcii pe piaţa auto americană (de unde a dispărut de aproape două decenii). De asemenea, este luată în calcul producerea noului model şi în China, pe linia de asamblare a lui Fiat Viaggio.
În concluzie, mai avem de aşteptat cel puţin un an până când primele prototipuri vor ieşi ”la încălzire” pe şosele, premiera mondială a noii Alfa Romeo Giulia urmând a se consuma ori la Frankfurt 2013, ori, mai probabil, la Detroit 2014.