Niște turci au modificat strămoșul Daciei 1300 break. Rezultatul este impresionant – VIDEO
Dacia 1300 este un autoturism de familie care a apărut în urma licenței obținută de la compania franceză Renault, intrând în producție în august 1969 și având la bază modelul Renault 12.
La momentul lansării modelul avea un aspect modern și economic, dar după câteva îmbunătățiri vedem că și după mai bine de 50 ani mașina încă poate arăta bine.
În România și țările în care a fost populară, mașina încă mai stârnește nostalgii, așa că există numeroase versiuni adaptate vremurilor moderne. Cel mai recent exemplu a fost publicat de un utilizator al rețelei de socializare Facebook, pe numele său Dan Radu.
Un Renault 12 break (strămoșul modelului Dacia 1300) complet recondiționat
În clipul postat de el putem admira un Renault 12 break complet recondiționat. Dacă la exterior nu vedem modificări majore (excepție sunt farurile care atrag atenția), la interior este pur și simplu impresionant. Există piele bej peste tot: volan, bord, fețele ușilor, consola centrală, scaune.
Intră în GALERIA FOTO
Captură foto: Dan Radu / Facebook
Mai vedem că a primit un display deasupra consolei centrale, plafon panoramic și un sistem de sonorizare premium cu subwoofer montat în portbagaj. De asemenea, scaunele din spate au primit modificări, iar acum arată ca ale unei limuzine.
VIDEO
Despre modelul Renault 12
Renault 12 a fost lansată în septembrie 1969 în două versiuni L și TL. Cea de-a doua dispune de cotiere pe uși, de scaune față separate și înclinabile cu o cotieră centrală, de o oglindă pentru pasagerul din față și de sistem de iluminare a portbagajului. Grilajul din plastic negru este o noutate în domeniu.
La Salonul din Paris 1970 sunt prezentate pentru prima oară modelele break L și TL. Acestea sunt dotate de un mâner de sprijin pentru pasagerul din față, o pedală diferită pentru accelerație, o numerotare în relief pe schimbătorul de viteze și mânere cromate pentru portiere și portbagaj.
Carieră internațională a modelului Renault 12
În anii 70, Renault 12 este mașina franțuzească cu cele mai multe exemplare fabricate în străinătate. Lista țărilor cuprindea și Turcia. Între 1971 și sfârșitul lui 1999, Renault 12 a fost produs în 700.000 de exemplare de constructorul OYAK, unde a fost mașina cea mai vândută. După restilizarea din februarie 1989, ea și-a schimbat numele în Renault Toros.