Nissan vrea să cucerească Le Mans cu o maşină cu tracţiune faţă*
Îţi poţi da seama din poze că ceva pare să nu fie în regulă cu maşina asta. În timp ce majoritatea maşinilor LMP1 au cockpitul înaintat, în cazul lui GT-R LM NISMO acesta este despărţit de consola faţă de o capotă dubios de lungă. Asta pentru că acolo, în faţă, stă motorul.
Au mai fost cazuri de maşini cu tracţiuni faţă care au participat la Le Mans (şi au şi câştigat, chiar dacă acum mai bine de 50 de ani în urmă), însă GT-R LM NISMO nu are doar motorul dispus frontal, ci şi puntea motoare este cea anterioară.
Da, acum te uiţi la un LMP1 cu tracţiune faţă şi peste 1.250 de cai-putere. Provenienţa lor este dată de un motor V6 twin-turbo, de 3,0 litri, împrumutat de la un Nissan GT-R. Şeful proiectului, Ben Bowlby, detaliază:
„Nissan GT-R LM NISMO este, în termeni automobilistici, o maşină cu motor faţă şi cu tracţiune faţă. Motorul cu ardere internă pune în mişcare roţile din faţă, iar sistemul de recuperare a energiei adună enegie cinetică de la roţile din faţă. Am folosit motorul cu combustie internă, relativ slab ca putere, pentru a alimenta puntea faţă, apoi am adăugat putere din ERS (Energy Recovery System) pentru a augmenta accelerarea.”
GT-R LM NISMO este, practic, o maşină cu motor convenţional şi cu un sistem foarte eficient de recuperare a energiei. Se foloseşte de trei cutii de viteze şi cinci axuri cardanice pentru a pune cei peste 1.250 CP pe asfalt.
În momentul în care puntea faţă este copleşită de putere şi pierde aderenţa, aceasta este transferată şi punţii spate printr-un angrenaj sofisticat.
GT-R LM NISMO este o ciudăţenie, cel puţin în universul actual LMP1. Noi abia aşteptăm să-l vedem în acţiune, pe circuit. Până atunci putem să ne delectăm cu galeria foto de mai sus şi cu reclama Super Bowl de mai jos, în care GT-R LM NISMO apare pentru o scurtă perioadă de timp. Deocamdată suficient.