De multe ori pe şosele ni se întâmplă să observăm în
retrovizoare că şoferul din spate parcă merge la aspiraţie , sau
poate unii dintre noi chiar se regăsesc în comportamentul de a ţine
aproape la maşina din faţă. În ambele cazuri, Nissan se pare că a
găsit soluţia şi a mai făcut un pas spre călătorii cu automobilul
mai sigure, creând un sistem cu rol de iubită/nevastă/mamă/soacră
cicălitoare când vine vorba de a păstra distanţa. Acest ansamblu,
format dintr-un radar şi un computer de bord, nu reacţionează
isteric ci scanează şoseaua, analizează distanţa până la obiectele
întâlnite în cale şi acţionează în caz de pericol.
Concret, dacă şoferul unui Nissan cu acest nou sistem,
denumit deocamdată „Forward Collision Avoidance Assist Concept”, se
apropie prea mult de automobil care rulează în faţă, într-o
primă fază „creierul electronic” emite un sunet de atenţionare (nu,
un ţipăt), după care aplică o forţă contrară pedalei de acceleraţie
şi acţionează uşor frâna pentru a păstra distanţa
regulamentară, conform
Business Week.
Acest sistem este foarte eficient şi în cazul în care un
obstacol apare în faţă, reuşind să preîntâmpine un accident
prin frânarea în deplină siguranţă chiar de la viteze de 60
km/h. În acelaşi timp, se şi pretensionează centurile
pentru a reduce şocul celor de la bord în cazul decelerării bruşte.
Noua inovaţie Nissan nu este singulară în industria auto şi Volvo,
de exemplu, având montat pe automobilele de serie o dotare
similară, dar sistemul propus de Nissan poate să evite coliziunile
de la o viteză considerabil mai mare decât orice alt sistem propus
în prezent de un constructor auto.