Diversele probleme tehnice ale maşinii pot fi rezolvate prin
apelarea la serviciile speciale ale unor firme de tractare sau
depanare. Totuşi, până acum nu am auzit de intervenţii în
cazul „penei prostului” – adică, dacă ai rămas fără
combustibil, să poţi chema o cisternă care să te alimenteze.
Situaţia, însă, va fi diferită în cazul maşinilor
electrice din Japonia – cel puţin dacă ne luăm după
soluţia pe care au gândit-o cei de la Nissan. Practic, dacă se
întâmplă ca maşina electrică să se oprească din cauză că bateriile
au fost consumate total, există un serviciu special de
intervenţie.
Maşina de intervenţie beneficiază de un generator de
curent electric, prin cuplarea acestuia la maşina
electrică asigurându-se încărcarea rapidă a bateriilor, care ar
trebui să permită rularea până la cel mai apropiat punct de
încărcare. De asemenea, vehiculul de intervenţie va avea şi
posibilitatea de a tracta maşina electrică, dacă se constată
probleme tehnice.
Nissan va pune noul serviciu la dispoziţia posesorilor
de maşini electrice din Japonia chiar din această lună,
într-un program de teste. Oficialii doresc să demonstreze, practic,
faptul că „anxietatea autonomiei” poate fi uşor depăşită,
contribuind astfel la creşterea interesului publicului larg pentru
maşinile electrice.