Primele indicii despre un model Nissan derivat din cunoscuta Dacia Duster păreau doar o glumă, însă în vară au apărut primele imagini reale cu noul Nissan Terrano, care beneficiază de o operaţie estetică majoră, diferenţiindu-se extrem de mult de noul Duster facelift.
Pentru început, noul Nissan Terrano este dedicat pieţei auto din India, unde producătorul japonez are o notorietate mult mai mare decât Renault printre cei care doresc o maşină de teren robustă şi la preţ accesibil.
Partea frontală nu are absolut nicio legătură cu Duster-ul pe care îl ştim noi, ci arborează o imagine de marcă somptuoasă, amintind imediat de Nissan Pathfinder sau Navara. În spate remarcăm ideea stilistică mult mai reuşită pentru stopuri, care scapă de ”umflăturile” ciudate ale lui Duster. De altfel, doar privind ceva mai atent silueta generală realizezi că Nissan Terrano este, de fapt, Dacia Duster…
Şi în interior lucrurile stau altfel, ba chiar am putea spune mult mai diferit decât în cazul exteriorului. Planşa de bord este altfel desenată, de la tabloul cu doar două indicatoare (faţă de trei la Duster) până la aeratoarele centrale diferite şi instalaţia multimedia specifică. Pe piaţa indiană, Terrano e oferit cu 5 niveluri de echipare şi o paletă largă de ornamente şi tapiţerii.
Surpriza cea mai mare vine la nivelul transmisiei, deoarece Nissan Terrano e disponibil doar cu tracţiune faţă – oarecum ciudat dacă ne gândim la bunele performanţe offroad de care e capabil Duster 4WD.
Prin urmare, modelul Nissan va fi doar un crossover alernativă la modelele de clasă compactă, ”fratele” Renault Duster fiind cel care oferă şi tracţiunea integrală. Motorizările pentru India sunt cunoscute de la Duster: benzinarul de 1,6 litri şi 104 CP, respectiv dCi-ul de 1,5 litri, în versiunile de 85 şi 110 CP.
Ca preţ, Nissan Terrano porneşte de la sub un milion de rupii (circa 11.300 de euro), anunţând o politică de preţuri foarte competitive pe piaţa auto indiană, în plină dezvoltare.
Ce părere aveţi:
AŢI CUMPĂRA NISSAN TERRANO ÎN LOC DE DACIA DUSTER?