Producătorul auto Nissan a oprit producția de automobile Datsun, brand care are o istorie de peste un secol.
Datsun a fost una dintre mărcile care a ajutat producătorii japonezi de mașini să fie prezenți la nivel global după cel de-al Doilea Război Mondial. În ciuda vânzării de milioane de mașini în întreaga lume, numele Datsun a fost eliminat treptat în anii 1980.
Compania a reînviat marca trei decenii mai târziu, descriind noua gamă de vehicule drept „o parte importantă a ADN-ului Nissan”.
Acum, purtătorul de cuvânt al Nissan, Azusa Momose, a declarat pentru BBC că firma va continua să-și vândă stocul de mașini Datsun și să ofere servicii post-vânzare proprietarilor lor.
Înainte de apariția mărcii, o mașină numită DAT a fost construită în 1914 de Kaishinsha Motorcar Works din Tokyo.
Cuvântul DAT a fost un acronim al numelor de familie a trei investitori: Den, Aoyama și Takeuchi. În 1933, fondatorul Nissan, Yoshisuke Aikawa, a preluat afacerea.
La începutul anilor 1930, compania a lansat și o mașină economică și ușoară numită „DAT-son”. Numele a fost ulterior schimbat în „Datsun”.
Începand din anii 1970, aproximativ 20 de milioane de mașini Datsun au fost vândute în 190 de țări din întreaga lume. Cu toate acestea, numele a fost eliminat treptat din 1981, Nissan devenind brandul principal al companiei la nivel global.
În 2012, Nissan a anunțat revenirea mărcii și a vândut mașini sub acest nume în țări precum India și Indonezia.
Nissan a declarat acum că se va concentra pe „modelele și segmentele de bază care aduc cele mai multe beneficii clienților, dealerilor și business-ului”, ca parte a unei strategii globale de transformare.