Nissan Qashqai a primit un facelift estetic, dar care include și câteva actualizări de ordin tehnologic, care să îl integreze mai bine în noua gamă de modele a japonezilor.
Lucrurile nu stau niciodată pe loc în industria auto, mai ales într-un segment competiv precum cel al SUV-urilor compacte, din care și Qashqai face parte. Astfel, după 3 ani și jumătate și peste 350.000 de unități vândute în Europa, actuala generație Nissan Qashqai primește un facelift pentru a-l menține atractiv în lupa cu Hyundai Tucson și Volkswagen Tiguan.
Qashqai a suferit câteva modificări de ordin estetic care îl fac să semene mai mult cu electricul Ariya. Astfel, partea frontală a fost complet redesenată, având o grilă mai mare și blocuri optice noi. În funcție de nivelul de echipare, SUV-ul poate fi dotat cu jante din aliaj de până la 20 de inch în diametru.
În partea din spate schimbările nu sunt la fel de radicale. Stopurile păstrează forma inițială, dar au o semnătură luminoasă nouă, iar lentilele stopurilor sunt albe, ci nu roșii, așa cum vedeam pe versiunea pre-facelift. De asemenea, bara spate a fost redesenată, iar noul nivel de echipare N-Design conferă mașinii un aspect mai sportiv.
Noul Qashqai facelift este primul model al producătorului vândut în Europa care vine cu sistem Google integrat. Astfel, ecranul central de infotaiment seamănă mai mult cu un telefon Android, punând la dispoziție inclusiv Play Store, de unde poți descărca aplicații precum Waze, Spotify etc.
Nissan spune că sistemul de camere 360 al mașinii a fost îmbunătățit și că acum are o rezoluție mai bună, dar și funcția de vizualizare 3D a mașinii. Pe lângă vizualizarea tridimensională a mașinii, sistemul include și „hood view”, o funcție despre care Nissan spune că este utilă pentru manevrele în spații strânse.
Designul general al cabinei lui Nissan Qashqai rămâne aproape neschimbat, producătorul promite materiale de o calitate mai bună, cum ar fi piele și alcantara, în funcție de nivelul de echipare ales.
În urmă cu 2 ani, Nissan a introdus o nouă motorizare hibridă pe Qashqai și pe X-Trail. Această motorizare e-POWER rămâne în gamă și nu a suferit modificări. Propulsorul e-POWER combină un motor pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.5 litri, cu un motor electric. Puterea totală a sistemului hibrid ajunge la 190 CP și 330 Nm. Există și motorizarea mild-hybrid de 1,3 litri, pe care clienții o pot comanda și cu tracțiune integrală dacă își doresc.
Știm deja că, începând cu 2026, Qashqai va primi și o versiune complet electrică. Acestuia i se vor alătura Juke și X-Trail, marcând dorința lui Nissan de a face tranziția către o gamă de mașini electrice până în anul 2030.