Carlos Ghosn a prezentat planul Nissan pe termen mediu
denumit Nissan Power 88. Numele planului reflectă scopurile pe care
constructorul nipon doreşte să le atingă până în 2016. Să ajungă la
o cotă de piaţă de 8% la nivel mondial şi să atingă un
profit de 8%. Pentru acest lucru Nissan promite în
următorii ani lansarea unui model nou la fiecare şase
săptămâni. Portofoliul companiei va include 66
modele care vor acoperi 92% din piaţă şi segmente. Va
creşte atenţia acordată dezvoltării vehiculelor electrice şi a
celor cu emisii reduse de noxe care se reunesc sub titulatura PURE
DRIVE. Până în 2016 Renault-Nissan doreşte să ajungă la 1.5
milioane modele electrice comercializate. Constructorul
nipon va acorda o atenţie sporită şi modelelor destinate pieţelor
emergente dar şi dezvoltării unor modele de buget. Vom asista la
lansarea în producţie a peste 90 de inovaţii tehnice. Pentru a
creşte gradul de satisfacţie a clienţilor se va investi major în
showroom-uri şi unităţile service. De la 6.000 de centre mari
Nissan la nivel global se va ajunge la 7.500. Se va urmări creştere
cotei de piaţă pentru divizia Infiniti şi cea de vehicule
comerciale, concomitent cu intrarea pe pieţe noi. Dacă în prezent
Infiniti vinde la nivel mondial 150.000 modele pe an, în 2016 se
doreşte atingere cotei de 10% din segmentul de lux, ceea ce este
echivalent la nivelul de acum cu înmatricularea a 500.000 unităţi
pe an la nivel mondial. Nissan va acorda o atenţie deosebită şi
pieţii din China, cea mai mare pentru constructorul nipon. În 2012
Nissan va produce în China peste 1.2 milioane modele, dorin o cotă
de piaţă de 10%. În Brazilia se va construi o nouă uzină care va
avea o capacitate iniţială de producţie de 200.000 unităţi. Se pare
că în următorii ani Nissan o să ne ofere suficiente subiecte,
sperăm să se ţină de cuvânt.