Nissan Juke primește un motor hibrid începând din vară
Nissan a anunțat că un nou motor hibrid va propulsa modelul Nissan Juke începând din această vară. Hibridul japonez are componente atât de la Nissan, cât și de la Renault.
Sistemul de propulsie hibrid folosește un motor pe benzină de 1,6 litri (93 CP și 148 Nm) care a fost dezvoltat special de Renault pentru utilizarea într-o configurație hibridă și este combinat cu un motor electric furnizat de Nissan, care oferă maxim 48 CP și 205 Nm. În total, sunt disponibili 143 CP. Ansamblul are un demaror/generator, o baterie răcită cu lichid și o cutie de viteze de la Renault. Motorul electric este alimentat de o baterie de 1,2 kWh răcită cu lichid.
Nissan spune că grupul motopropulsor oferă o putere cu 25% mai mare decât unitatea pe benzină, un consum de combustibil mai mic cu 40% în ciclul urban și cu 20% în cel mixt. Cifrele nu au fost confirmate, însă Nissan mizează pe un consum de 5,2 litri la 100 de km și emisii de CO2 de 118g/km.
Nissan Juke poate rula 80% din timp în modul electric în zonele urbane
Un sistem de conducere inteligent ajută hibridul să meargă cât mai mult timp în modul EV. Nissan spune că în zonele urbane hibridul poate merge aproximativ 80% din timp în modul electric, fără a porni motorul pe benzină. Pentru a merge electric, viteza nu trebuie să depășească 55 de km/h.
La fel ca modelul electric Leaf, hibridul Juke are un mod „e-Pedal”, care îi permite să fie condus folosind o singură pedală. Acest lucru crește cantitatea de frânare regenerativă, astfel încât șoferul să nu fie nevoit să apese frâna în scenariile tipice de conducere.
Nissan Juke hibrid a primit câteva modificări exterioare pentru a ieși în evidență că este un hibrid, dar și pentru a fi mai eficient din punct de vedere aerodinamic. Acestea includ o grilă frontală mai mică, cu noul logo Nissan și o bandă de plastic neagră în locul unde întâlnește cu capotă.
Au fost făcute modificări și la interior. Hibridul primește o grafică nouă pentru ceasurile de bord și afișaje de infotainment legate de încărcarea bateriei și fluxurile de energie. Portbagajul este cu 68 de litri mai mic decât al modelelor obișnuite, având 354 de litri.