Nissan îşi aduce arsenalul Nismo la Geneva
Pe cât de serioşi sunt japonezii în ceea ce fac, pe atât de libertin este, prin asociere cu această imagine, Nissan. Uită-te, de exemplu, la Nismo RS. Un crossover – despre care ai o părere foarte stabilă: îţi place sau îl urăşti – care a lăsat garda la sol, şi-a recalibrat şasiul, şi-a mărit frânele şi a primit 218 cai-putere. Şi o cutie CVT pentru versiunea 4WD. Şi vine şi cu „pachet de drumuri grele”.
DAR, în acelaşi timp, în versiune cu tracţiune faţă, Nismo RS îşi trimite toată puterea pe puntea faţă prin intermediul unei transmisii manuale cu şase trepte. Mai mult de atât, dispune de un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea motoare, care manageriază eficient cei 218 CP ai DIG-T-ului de 1,6 litri.
În acest timp, 370Z Nismo nu se dedă controverselor, păstrându-şicaracterul sportiv dintotdeauna. Motorul V6 de 3,7 litri produce acum 344 de cai-putere, sprintul 0-100 kmh fiind efectuat în 5,2 secunde. Şi nu vine decât cu transmisie manuală în şase trepte. Şi cu un sunet foaaarte frumos al evacuării.
GT-R Nismo este, în continuare, setat să flirteze şi mai mult cu legile fizicii. În timp ce pachetul aerodinamic este setat să împingă maşina în jos, V6-ul de 3,8 litri dispune de 600 de cai-putere pentru a împinge maşina cât mai repede înainte. După cum bine ştii, aici intervine şi sistemul de tracţiune integrală, care împinge maşina unde vrei tu, în cel mai controlabil mod posibil.