Nissan a ajuns cu Micra la a 5-a generaţie. Dacă până acum au crescut-o de la o generaţie la alta ca pe un copil, acum s-au oprit cu lungimea ca 3.8 metri. Concureţa rămâne aceeaşi, Corsa si Polo, ambele mai mari. Oricum, înainte de modelul din 2010, Micra era într-o clasă şi mai mica. Azi se poate compara cu cele două maşini germane.
La lansarea de la Paris, Nissan a vorbit de două motoare, un diesel de 1.5 litri şi 90 de cai (posibil cel care e şi pe Dacia) şi unul pe benzină în 3 cilindri, turbo, care scoate 65 de cai. Ulterior, japonezii vor vinde maşina şi cu un motor de 1 litru şi 73 de cai.
Micra nouă stă bine la siguranţă. Pee a vor fi sisteme de alertă la depăşirea liniei continue, alertă la posibile accidente uşoare şi pietoni care trec prin faţa maşinii, un avertizor visual pentru maşinile din unghiul mort şi, cel ami important, sistemul de vvdere 360 de grade care e deja pe Qashqai. Ca gadget-uri, Micra va avea conexiune Apple şi boxe Bose.