Nissan a adus pe scenă cel mai amuzant Juke din ultimii ani
Facem cunoștință cu Juke Hybrid Rally Tribute, o versiune de raliu a lui Juke, cu care Nissan sărbătorește participarea sa la East African Rally în urmă cu aproximativ 50 de ani.
Nissan a arătat primele imagini cu ceea ce a numit atunci Juke Rally Tribute la jumătatea anului trecut. Modelul a fost descris ca fiind un tribut adus modelului 240Z cu care Nissan a câștigat Raliul Africii de Est în urmă cu cincizeci de ani.
Hybrid Rally Tribute are un aspect mai sălbatic, să spunem așa. Sub capotă se află același motor pe benzină 1.6 litri de 94 CP și 148 Nm cuplu motor, care lucrează împreună cu un motor electric de 49 CP și 205 Nm și un demaror-generator de 15 kW.
Rezultatul net este un grup motopropulsor care oferă cu 25% mai multă putere decât actuala opțiune cu motor pe benzină, cu o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 40% în ciclul urban și de până la 20% în ciclu mixt.
Nissan nu a publicat încă puterea totală a sistemului, dar se așteaptă ca aceasta să fie de 143 CP, la fel ca în cazul versiunilor E-Tech Hybrid ale Renault Clio și Captur.
Juke Hybrid Rally Tribute are arcadele/pasajele roților extinse, anvelope off-road, un set de lumini suplimentare, un portbagaj de acoperiș și, bineînțeles, gardă la sol mai mare. În plus, țevile de eșapament sunt plasate în mijlocul barei de protecție spate, iar luneta este îndepărtată pentru a face loc pentru două roți de rezervă. Nissan adaugă, de asemenea, un rollcage și înlocuiește scaunele convenționale din față cu scaune sport cu centuri de siguranță în patru puncte.
Nissan în Raliul Safari din Africa de Est
În 1971, legendarul 240Z care a obținut victoria în East African Safari Rally a fost condus de Edgar Herrmann și Hans Schüller. Într-adevăr, raliul a fost un succes răsunător pentru marcă, 240Z-urile ajungând acasă pe locurile doi și șapte. În plus, aceasta a reprezentat a doua victorie consecutivă a mărcii în raliu.
Modelul 240Z, cu o siluetă joasă, a fost propulsat de un motor de 2,4 litri cu șase cilindri în linie, care producea 210 CP, puterea fiind trimisă la roțile din spate. Mașina victorioasă a fost restaurată în 2013 și face parte din colecția de patrimoniu Nissan, care se află în Zama, în apropiere de sediul global Nissan din prefectura Kanagawa din Japonia.