Secretele mașinii lui Nicolae Ceaușescu, o Dacia 2000 pe care a condus-o deși nu avea permis
Nicolae Ceaușescu a condus această Dacia 2000, deși nu avea permis de conducere. Nimeni nu ar fi îndrăznit să-l tragă pe dreapta și să-i ceară actele. De ce apare în bord o nișă secretă și de ce sunt zgârieturi pe portiera din dreapta față?
Dacia 2000, condusă de Nicolae Ceaușescu, este, de fapt, un Renault 20. La o privire mai atentă, se poate observa sigla UAP montată peste suportul care trebuia să primească logo-ul Renault în formă de romb. Timp de trei săptămâni, automobilul albastru a fost expus în cadrul expoziției “Mașini de altădată” din Capitală.
Mașina lui Ceaușescu a văzut lumina zilei în 1982 și era menită să dea impresia, falsă, ce-i drept, că șeful statului folosește o mașină românească. Era ambiția nationalistă a lui Ceaușescu, după o vizită de lucru în Coreea de Sud. Acela a fost momentul în care a renunțat la a mai apărea în fața cetățenilor de rând cu automobile de producție străină.
Ce dotări are Dacia 2000 condusă e Nicolae Ceaușescu?
Dacia 2000 a dictatorului era un Renault 20 TX cu dotări superioare. Avea geamuri electrice și aer condiționat, pilot automat, servo-frână și servo-direcție. Dar nu avea oglindă pe partea dreaptă. Prin cartierul Primăverii din Capitală, acolo unde Nicolae Ceaușescu obișnuia să conducă, puține mașini își făceau apariția în zilele de duminică. La evenimente oficiale însă, Ceaușescu stătea în dreapta.
Pe ușa din dreapta față apar niște zgârieturi făcute de câinele său, labradorul Corbu, primit cadou din Anglia. Corbu era hrănit exclusiv cu biscuit englezești, aduși cu poșta diplomatică. Legenda spune că acestui câine, multe persoane din anturajul dictatorului i se adresau cu apelativul “tovarășe”. Astfel, tovarășul patruped era pasager pe locul din dreapta. Așa se explică urmele de lăbuțe lăsate pe fața ușii.
O nișă în bord, în partea stângă, între coloana de direcție și portieră, era făcută special pentru a ascundde o armă.
Actualul proprietar a găsit la bord și o potcoavă. Șoferul lui Ceaușescu era un tip extrem de superstițios.
Mașina dictatorului avea motor de 2,2 litri, care dezvolta 116 cai putere și transmisie automată cu trei trepte. Viteza sa maximă era de 175 km/h.
Automobilul îi aparține în prezent lui Ovidiu Măgureanu. A cumpărat-o în 2012 cu 1.500 de euro. Fostul proprietar habar n-avea cine a fost primul proprietar.
VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=SABGLwC7QHU