Nemţii exagerează cu caii lor putere. Nu îi mai satură Dumnezeu (galerie foto)
Ce aveai mai bun de făcut în 2011 decât să te bucuri de un nou Audi? În 2010 se lansase A5 sportback şi brusc lumea voia sportback-uri. O combinaţie ciudăţică dar spectaculoasă între vreo 3 forme de caroserie – coupe, break, sedan. Era o reinterpretare a celebrelor fastback-uri americane, dintre care Mustang-urile erau “cele mai” celebre. Următorul sportback a fost A7-le, scos în 2011. Mai mare decât A5-ul, mai intersant şi impunător. Şi nu a venit numai cu motor diesel de 2 litri şi 140 sau 170 de cai. A venit dopat cu S-ul şi cu RS-ul de 560 de cai.
Noua generaţie, a doua, a apărut acum, după un facelift prin 2014, şi are elemente din A8 (grila şi farurile atrag atenţia primele). Înainte să apară noul RS7, boşii companiei au ameninţat cu modulul hibrid de pe Panamera Sport Hybrid. Şeful de design Marc Lichte a vorbit pentru site-ul Evo că vor exista două variante de motorizare pentru noul RS7. Una cu motorul V8, biturbo, care e şi pe Panamera Turbo şi pe Bentley Continetal GT, şi cea hibridă de 700 de cai de pe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (cu acelaşi V8 de 4 litri). Diferenţa dintre Panamera şi A7 este că au totuşi platforme diferite. Modelul Audi e construit pe aceeaşi platformă modulară MLB Evo pe care e şi A8-ul 2018.
Tot Marc Lichte, oficial Audi, spune via Autoexpress că motorul termic va produce 650 de cai şi 800Nm cuplu, iar partea electrică va mai adăuga un boost de 50 de cai pentru accelerări barbare. Atât modelul RS7 numai cu motor pe benzină, cât şi cel hybrid vin cu transmisia integrală quattro şi cu o cutie de viteze automată S-Tronic în opt trepte.
RS7 2018 o să atingă suta în 3.7 – 3.9 secunde, iar viteza maximă va fi 305 km/h dacă faceţi nebunii şi scoateţi limitatorul. Varianta hibridă ar putea atinge suta într-un sprint dement de numai 3.5 secunde. Deja avem maşini teoretic normale care ating pragurile de viteză şi de acceleraţie Ferrari şi Lamborghini.
RS7 rămâne un capitol deschis modificărilor până vom avea date exacte despre acest bolid german perfect.
Autor Alexandru Banu
Sursă foto Autoexpress