CLS e maşina aia pe care şi-a dorit-o orice român, indiferent că avea bani, că era sărac-lipit, că era frumos, urât sau trist. Nu conta. CLS-ul era „the ultimate driving machine” pentru fanii Mercedes (ca să nu se supere BMWu’ pe noi că de ei nu vorbim).
Acum 12 ani – s-ar putea să avem cititori mai mici – Mercedes lansa vestitul CLS, frumoasa şi puternica limuzină în 4 uşi. A fost primul coupe care le-a explicat românilor că pot fi şi 4 uşi coupe şi că 2 uşi nu sunt o condiţie sinq qua non a acestei clase.
După 2011, Merceds a scos modelul shooting break, adică un break în limba noastră dulce şi alterată de englezisme. Pe limba fanilor Audi, un concurent pentru RS6. Şi în anul 2015 a mai fost un facelift şi pentru coupe, şi pentru shootin break.
CLS a fost mereu o declaraţie de putere atât pentru brand-ul german, cât şi pentru clientul acestei supermaşini. Şi acum revine mai frumos şi mai tare decât a fost vreodată – asta spune producătorul, asta aşteptăm şi noi.
Noul model lansat acum la Los Angeles e ultimul care va fi construit pe platforma comună MRA, pe care mai sunt ridicate C-ul, E-ul şi GLC-ul. Michael Kelz, şef de proiect E, CLS şi GLC a spus la conferinţa de presă că maşina a luta tot ceea ce era mai bun şi nou de la E-ul şi de la S-ul nou (suspensia pe aer de la E şi sistemele de asistenţă epntru şofer de la limuzina germană).
Pentru o aerodinamică optimă, arhitecţii maşinii au creat o „podea” absolut dreaptă pe dedesubt şi un dispersator de aer care e tot sub caroserie, în partea din spate.
Noul CLS e şi mai silenţios datorită instalării oglinzilor pe portieră. Cei care îşi iau maşina pot să aleagă şi nişte geamuri speciale care izolează fonic mai mult decât cele standard.
CLS 2018 vine cu motoare diesel şi benzină în 4 şi 6 cilindri. Unele vor fi şi mild hybrid, adică vor avea un sistem electric independent de 48 de volţi (cu tot cu baterie suplimentară) pentru anumiţi consumatori. Şi noul S are acest sistem.
Maşina de prezentare la Salonul Auto de la Los Angeles a fost un 450 4Matic. Motorul are 6 cilindri în linie, 3 litri capacitate şi scoate 370 de cai putere şi 500Nm cuplu. Atinge suta la oră în 4.8 secunde şi 250 km/h viteză maximă. Cea mai puternică versiune CLS va fi un 53 AMG. Din martie încep livrările.
Autor Alexandru Banu
Sursă foto carbuzz.com