Nemţii au varianta lor de oraş fără aglomeraţie
Da, dacă tot e paralelul la modă, BMW a auzit de asta şi a trecut la fapte. A propus în China un sistem la înălţime pentru transportul rapid al celor cu bicle şi ebicle (adica ebikes). Asta ar trebui să decongestioneze traficul obişnuit, dar să şi plafoneze gradul mare de poluare care i-a făcut pe chinezi să vadă răsăritul proiectat pe pereţi prin oraş. Poate era Beijing, nu mai contează. Situaţia e la fel de înceţoşată peste tot în lume. În contextul avertizărilor pentru producătorii de maşini, BMW vine cu soluţia ei, o replică la tunelurile subterane ale lui Elon Musk, şeful Tesla. Oricum până la minunile lui Musk, nebuniile BMW ni se pare de 1.000 de ori mai normale şi realizabile şi chiar plăcute. Una e să mergi prin întuneric, altfel să vezi lumea de sus. Frumos!
1. Vei avea o reţea de drumuri suspendată şi acoperită, special creată numai pentru biciclete şi alte mijloace de transport individuale
2. Utilizatorii acesor drumuri vor putea închiria biciclete electrice sau vor plăti o taxe pentru parcurgerea durmurilor cu bicicletele proprii.
3. Ideea acestui proiect a fost prezentată în Shanghai, de către Reiner Daude, şeful cercetării şi dezvoltării avansate BMW.
4. Conceptul E3 înseamnă elevation, electric, efficient
5. E3 este o replică la Hyperloop-ul lui Elon Musk (trafic subteran de mare viteză ~ 1.300 km/h).
6. Proiectul are nevoie de investiţii foarte mari. BMW încearcă să ia bani de pe urma celor 20 de patente pentru E3.
7. Proiectul va reduce traficul, poluarea şi timpul de deplasare.
8. Prima fază e o reţea de drumuri de 20 de km.
9. BMW va avea la vânzare pentru acest proiect biciclete cu 100 de km autonomie.
10. X2City o să fie scuterul electric al mărcii, care se va vinde prin reţeaua de retail Ketler.
11. În China sunt 250 de milioane de biciclete în uz. 20% din călătoriile zilnice în Shanghai sunt făcute cu bicicleta.
12. Vitezele maxime ale ebike-urilor vor fi limitate la 25 de km/h şi vor exista camere pentru monitorizare în aceste tuneluri.
13. Segmentele tunelului vor fi construite la sol, apoi ridicate pentru conectarea cap-coadă.
14. Tunelul suprateran va avea o limită admisă pebtru un trafic lejer. Accesul altor biciclete va fi astfel interzis cu nişte bariere.
15. E3 este soluţie pentru traficul foarte aglomerat cărora chinezii nu îi dau de cap.
Autor Alexandru Banu