Reuters scrie că Svenja Schulze, ministrul Mediului în Germania, nu crede în simpla rezolvare a reducerii emisiilor mari de noxe prin simplul update de soft al maşinilor diesel. Ea crede că problema se poate rezolva numai prin upgrad-area ansamblului motor şi de evacuare cu piese noi, în completarea celor existente sau care să le schimbe complet pe cele existente. Scandalul cu emisiile de noxe mari ale motoarelor diesel este o consecinţă a episodului Dieselgate, provocat de către Volkswagen.
În Germania – cea mai puternică economie europeană -, 800.000 de oameni lucrează în industria auto, tot conform Reuters. Angela Merkel, primul om din stat, a declarat că va face tot ce poate ca să se evite interdicţia de circulaţie pentru maşinile cu motoare diesel. Întârzierea unei soluţii o pune însă în dificultatea de a mai colabora pe această temă cu partidul din opoziţie, cel al social-democraţilor.
Într-un interviu pentru Tagesspiegel, Svenja Schulze a spus că nu crede că soft-urile vor putea reduce emisiile maşinilor diesel în oraşele care au depăşit cu mult pragul de poluare, precum Muenchen sau Stuttgart. Ea a mai adăugat că introducerea mijloacelor eco de transport public nu este suficientă ca să absolve maşinile poluante de emisii. Mai departe, a spus că modificarea la nivelul componentelor unei maşini e singura soluţie pe care o vede pentru reducerea emisiilor de oxizid de azot în aproape 20 de oraşe din Germania.
Pe partea cealaltă, Andreas Scheuer, Ministrul Transporturilor din coaliţia de la guvernare împreună cu creştin-democraţii lui Merkel, crede că soluţia propusă de opoziţie e costisitoare şi susţine măsurile de reducere a emisiilor prin update de soft.